Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Enkelt lydoppsett i min leilighet. Beolab 8000.

NYTT TEMA
Getyoguna
GetyogunaInnlegg: 2053
04.11.14 10:03

Hei.

Jeg har overtatt 10 stk Beolab 8000 aktive høytalere fra min far. Vurderte å selge disse, men tror jeg har ombestemt meg.

Hva er den enkleste og smidigste måten å koble disse sammen på, med færrest mulig ledninger. Ønsker ideellt sett å kunne fordele dem inn i tre soner som enten kan spille hver for seg eller sammen. En av sonene skal også helst kunne ta inn lyd fra TV. Ellers skal disse primært brukes til spilling fra Spotify eller iTunes.

Vet at jeg kan koble høytalerne parvis sammen med en airport express, men anbefales det å ha en "unit" mellom airport expressen og ipad/iphonen/tven som spiller?

Har noen noe tips til oppsett, eller eventuelt vet om noen i Osloområdet som kan hjelpe meg med dette mot vederlag?

statisten_no
statisten_noInnlegg: 2583
06.11.14 12:54

10 stk Beolab 8000?!? Hva har han brukt de til?

Bruk de kun som par, så ville jeg kjøpt en Sonos Connect til hver av de parene du skal bruke, og så solgt resten av høyttalerene

Med connect kan du enkelt navngi de som forskjellige soner, bruke din smarttelefon/tablet som fjernkontroll, og lytte høre på spotify, itunes, nettradio osv.

Du trenger nok en overgang fra DIN til Phono/RCA, da jeg tipper at dine Beolab 8000 kun har DIN inn i høyttaleren.

Connect får du på hifi klubben eller elkjøp i osloområdet. Hør med en av de. tror prisen er den samme

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg