Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HDMI - får ikke kontakt med RIKS TV boksen?HJELP!!

NYTT TEMA
patologen
patologenInnlegg: 1876
30.11.15 19:07

Hallo ! Har kjøpt en eldre LG LF75 tv for gutterommet. Denne har full HD og 3 HDMI porter, men den nekter å koble seg opp mot både RIKS TV boksen og PS3 maskina ??? Den fungerer på vanlig scart, men ikke på HDMI....

Jeg skulle blitt sjeleglad hvis noen kunne gi meg et godt råd til hva jeg kan gjøre med dette? Forrige eier sa at alt fungerte utmerket på tv'n også HDMI portene...

Hva gjør jeg feil ? Innstillinger etc. ? Takknemlig for tips :-)

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
01.12.15 08:08

Valgt riktig kilde? Plugg inn en HDMI kabel slå på tv boks/ps3 og trykk på snappen "input" direkte til venstre for "bright" knappen. (Er ikke 100% på at dette er rett posisjon)

-pusur

patologen
02.12.15 13:53

Jada, riktig kilde er valgt, men den vil bare ikke...det står bare "ikke signal" på skjermen. Har prøvd alle 3 HDMI kontaktene på TV'n men ingen funker. Har forsøkt 2 forskjellige HDMI kabler og begge virker på andre plattformer, så de er i orden. 

Kunne ha prøvd meg tilbake til fabrikkinnstillinger på TV'n men mangler selvsagt den 4-siffrede pin-koden for å gjøre dette....

Kan alle HDMI kontaktene være utslitte (not likely) eller hva kan dette skyldes? Forrige eier er 100% sikker på at alt fungerte tidligere...

Skulle blitt hoppende glad om vi fikk fikset dette :-)

pusur44017
02.12.15 22:10

Virker sprøtt på meg, ettersom de fleste TVer skal velge kilde automatisk ved input. Siden du sier at de virker på andre ting. (Om du fks har kilden på HDMI 3, og plugger noe inn på HDMI 1 bytter den da før den sier "ingen signal"?)

Prøv 0000 som kode. Om ikke dette funker følg dette for så å resette til fabrikkinnstillinger.

Om ikke har jeg liten peiling...

-pusur

KjellOlafWinther
KjellOlafWintherInnlegg: 3
03.12.15 15:19

Tror nok TV'en din er for gammel....HDMI før og nå er ikke det samme.

pusur44017
03.12.15 15:32
KjellOlafWinther: Tror nok TV'en din er for gammel....HDMI før og nå er ikke det samme.

Fullstendig feil. Alt er kompitabelt med hverandre.

-pusur

patologen
15.12.15 14:01

Glemte å si takk for hjelpen, selv om jeg fortsatt "kaver i mørket" :-) Må vel bare erkjenne at HDMI'en er kaputt på denna tv'n :-/

Tikar
TikarInnlegg: 6
27.01.18 20:41

Beklager, gjorde feil. Lager egen tråd.

(Innlegget ble redigert 27.01.18 20:42)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9645
28.01.18 01:13

Er dekoderen satt til hdmi?
Du skriver den funker til scart, 

noen dekodere skifter ikke automatisk, og om den står til scart, men du vil bruke hdmi, så kan det hende du må manuelt bytte dette. På dekoderen.

Om den du har skal gjøre dette automatisk eller ikke vet jeg ikke, men du kan jo sjekke innstillingene.

Edit:  Eiii  2015   ...  håper du har løst dette for en stund siden :P

(Innlegget ble redigert 28.01.18 01:14)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester