Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Universal fjernkontroll?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 54701
14.03.18 10:10

Jeg har en gammel Reciever (Proson RV2600 DTS) som har stått på kottet noen år, som jeg har dratt fram for å bruke som stereoforsterker i et gjesterom.

Men fjernkontrollen er borte. Og noen har justert balansen slik at den ene kanalen er skrudd mye ned. Bruksanvisning fant jeg på nett, og der leser jeg at man må bruke fjernkontrollen, slå på testtone, og derfra kan justere volum på de forskjellige utgangene.

Proson er ikke lengre i salg i Norge, og på nett finner jeg heller ingen som selger det.

Så derfor lurer jeg på å kjøpe en universalfjernkontroll.

Noen som har et tips om en fjernkontroll som har slik funksjon og kan passe til denne recieveren? Ser de har billige slike hos f. eks. Biltema, Clas Ohlson, men kan de brukes?

Torotto
TorottoInnlegg: 14714
14.03.18 11:14

@fargerike.   Virker som om du ikke trenger fjernkontroll for å justere balanse. 

Knapp T finnes både på  rv2600 og fjernkontroll du har også - /+ på begge.

justering på fjernkontroll er vel for å justere de ulike høyttalere fra stol, plassert ideelt.

Du skal vel bare bruke stereo?

fargerik
15.03.18 03:45
Torotto: @fargerike. Virker som om du ikke trenger fjernkontroll for å justere balanse. Knapp T finnes både på rv2600 og fjernkontroll du har også - /+ på begge.

Får bare til å stille delay med de knappene som er på forsterkeren.

Kan ikke finne ut hvordan slå på test tone uten fjernkontroll.

Irritert, nå, og jeg er fristet til å pælme den på dynga og kjøpe en brukt en på FINN for tre- fire hundre kroner.

Men jeg mistenker at jeg da vil finne fjernkontrollen et sted jeg har lett tre ganger allerede.

(Innlegget ble redigert 15.03.18 03:59)

Torotto
15.03.18 11:18

For universielle billige fjernkontroller så må du vite remote code til Proson RV2600

Du kan forsøke ringe til: Strömstad

Nordby Digital / T & B Handel - Nordby Köpcentrum - 452 92 Strömstad - Sweden
0256-408 00

De er eller har vært representant for Proson. 

fargerik
15.03.18 12:31
Torotto: For universielle billige fjernkontroller så må du vite remote code til Proson RV2600 Du kan forsøke ringe til: Strömstad Nordby Digital / T & B Handel - Nordby Köpcentrum - 452 92 Strömstad - Sweden
0256-408 00 De er eller har vært representant for Proson.

Takk for tips. Det skal jeg prøve!

Nordby er jo også bare noen stenkast herfra, kanskje noen skal på harrytur etterhvert.....

(Innlegget ble redigert 15.03.18 12:32)

fargerik
21.05.18 18:35

oppdatering. Omsider harrytur lørdag ;-)

Proson, ja! "Aaaa, den der e svensktillverkad, forstås inte i Sverige, då. Men vi kan inte hjelpa dig her, jag rekommenderar dig att åka till Euronics i Charlottenberg" ( !! )

Men da fikk guttungen inspirasjon. Når vi kom hjem her, satte han seg og SÅ på mobiltelefonen i 20 sekunder, og så stilte han inn lyden. (sigh!)

Vips, så har jeg en fullt fungerende reciever. Uten fjernkontroll.

Hva skulle man gjort uten barn?

(Knapp T heter forøvrig "Channel Control".

(Innlegget ble redigert 21.05.18 18:39)

Torotto
21.05.18 19:53
fargerik: Omsider harrytur lørdag ;-)

Bra det løste seg om ikke med Søta bror, så ved egen sønn. ;-)

fargerik
29.05.18 18:00
Torotto: Bra det løste seg om ikke med Søta bror, så ved egen sønn. ;-)

Ikke nok med det :-)

https://ibb.co/kYU0xd

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester