Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beste kompakthøyttalere til Marantz M-CR611?

NYTT TEMA
TheBracket
TheBracketInnlegg: 38272
24.03.18 18:46

Jeg har gått til innkjøp av stereoreceiveren Marantz M-CR611, og leter etter noen gode kompakthøyttalere. 

Akkurat nå har jeg to alternativer jeg vurderer sterkt, men jeg ønsker innspill på hvilket par som rett og slett er best. 

Det ene alternativet er KEF Q150. Disse er testet sammen med receiveren, og gjorde det meget godt: http://www.lydogbilde.no/test/hi-fi/7-tradlose-anlegg/marantz-m-cr611-og-kef-q15

Det andre alternativet er franske Triangle Esprit Titus Ez. Finnes til en god pris her: https://hifi-freaks.no/hoyttaler/kompakte-hoyttalere/triangle-esprit-titus-ez.html

Hva hadde den kyndige valgt?

Kom gjerne med andre alternativer også. 

fargerik
fargerikInnlegg: 50965
25.03.18 09:49

Bruk ørene og lytt på dem og velg de som låter best for DEG.

TheBracket
26.03.18 13:37

Får dessverre ikke hørt på Triangle.

fargerik
26.03.18 15:16
TheBracket: Får dessverre ikke hørt på Triangle.

Da får du bestille dem, teste dem hjemme, og benytte deg av angrefristen dersom de har det og du ikke er fornøyd.

Pusher de slikt uten angrefrist/returrett, bør du handle et annet sted. De er jo ikke så dyre, da, så det er kanskje ikke så Big Deal å gjøre et impulskjøp...

Det er så mange fine tester av alt mulig, men det er jo helt umulig å vite om de som tester er slik som deg og har dine ører.

Tall og data er vel og bra, men det er ikke sikkert de fine tallene passer for dine ører.

Jeg har klødd meg i hodet selv i flere måneder og sett på høyttalere, og driver fremdeles med det samme. Bruker det jeg har, som egentlig er OK, og syns det er et pes å få fingeren ut og prøvehøre ting. Jeg venter antagelig til jeg skal bygge om lydkroken i huset, og tar det da.

Vurdert å snuse litt på FINN og kjøpe noe brukt og innspilt mens du grubler?

(Innlegget ble redigert 26.03.18 15:21)

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3994
26.03.18 20:17

Jeg ville sjekket hva Hifiklubben og Dali har å by på til den prisen du tenker deg. Et sett Dali (i forhold til pris) klarte å imponere meg som  har ProAc (dyrt) som referanse.

Problemet blir at jo flere forslag du får desto mere usikker kan du risikere å bli så test ut i butikken med flere typer musikk og klinger det i øret glem alt annet. Forøvrig hadde Hifiklubben Marantz i si tid som jeg kjenner som varm i klangen. Legg vekt på åpen og musikalsk i tonen - noe som formidler liv i musikken.

Forøvrig er KEF er anerkjent høyttalermerke.

(Innlegget ble redigert 26.03.18 20:30)

Torotto
TorottoInnlegg: 13725
26.03.18 21:05
fargerik: Jeg har klødd meg i hodet selv i flere måneder og sett på høyttalere, og driver fremdeles med det samme. Bruker det jeg har, som egentlig er OK, og syns det er et pes å få fingeren ut og prøvehøre ting. Jeg venter antagelig til jeg skal bygge om lydkroken i huset, og tar det da.

Spørsmålet er vel også, hvilken type musikk du lytter til?

Uansett så er små høyttalere i seg selv begrenset fysisk, når det gjelder å gjengi musikk. 

Her er en grei rådgivning. 

De franske høyttalerne har en god pris for paret. Og er tilpasset europeiske ører, når det gjelder tonebilde og smak. 

Å kjøpe brukte høyttalere kan være en felle, hvis noen av elementene er ødelagte og  selger påstår at dette har skjedd under transport.  Men selvfølgelig stiller det seg annerledes, hvis du kan kjøpe lokalt og høre først. 

TheBracket
27.03.18 20:11

Akkurat nå er det Kef som ligger an til seier. 

Denne klossen fra Marantz er jaggu meg en lekker sak!

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 11033
27.03.18 20:18

En kompis av meg hadde noen kolosser fra Cerwin Vega. 2 x 18 tommer bass og 1 diskanthorn pr høytaler. 

Husker ikke hvilken sang fra Queen det er, men den starter med noen fryktelig høye lyder. 
Og da han skulle demonstrere den vanvittige lyden, kom katten hans springene ut av kjøkkenet mens møk sprutet ut bak. Katten sprang rett i verandavinduet, oppetter gardinene... Noe av det sykeste jeg har sett. 

fargerik
28.03.18 03:26
GreySerpent: Og da han skulle demonstrere den vanvittige lyden, kom katten hans springene ut av kjøkkenet mens møk sprutet ut bak. Katten sprang rett i verandavinduet, oppetter gardinene... Noe av det sykeste jeg har sett.

HAHAHAHAHA!!!

Litt OT, men det minner meg om "Rolands Hjemmesjokk".

En kompis fikk streng beskjed om at kona MÅTTE opp for å rekke en avtale av ett eller annet slag, men hun var redd for å (som vanlig) forsove seg.

Men han dro et par timer før hun skulle opp, derfor dro han fram sin Marshall gitarforsterker, koblet til sin Roland gitar og skrudde forsterkeren og gitaren på fullt volum og koblet dette til et tidsur og lente gitaren inntil høyttaleren på forsterkeren.

Dette var før den digitale tidsalder med billige kameraer, men gjetordene gikk lenge om den raptusen, det skulle visst ha vært filmet. Tror hun pissa i senga.

Men hun våknet.....

(Innlegget ble redigert 28.03.18 03:41)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg