Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forstyrrelser fra plasma tv med ny altibox løsning

NYTT TEMA
Ueland
UelandInnlegg: 17
11.01.19 19:45

Jeg har 2 spørsmål:

1. Har hatt problemer med den nye løsningen til altibox da fjernkontrollen nå blir styrt via bluetooth. Har en panasonic 50" plasma tv som er 6år. Det som skjer når jeg velger kanaler e.l er at den skifter mellom flere kanaler selv om jeg bare trykker en gang, samme problem med volum.

Tror det har noe med forstyrrelser fra plasma tven. Har prøvd å flytte den helt ned til gulvet i tvbenken, men har samme problem.

2. Jeg prøvde å flytte dekoderen bak sofaen, 3 meter fra tven. Brukte da en hdmi extender med 2 cat 6 kabler, denne løsningen ville ikke fungere, bildet koblet inn og ut på tven flere ganger som om at det var dårlig kontakt. Prøvde med en vanlig Asus LCD pc skjerm og da funket det helt fint. Virker som at signalet fra dekoderen via en hdmi extender ikke vil koble til plasma tven.

Håpte å slippe og kjøpe ny tv da denne fungerer helt fint. Hadde ikke dette problemet før med den gamle altibox løsningen da den ble styrt av ir.

Torotto
TorottoInnlegg: 15212
11.01.19 19:59

Hvis det er denne (Huawei) så kan den programmers både til å fungere med fjernkontroll som er Blutooth og IR.

Riktig koplet?

Ueland
11.01.19 20:16
Torotto: Hvis det er denne (Huawei) så kan den programmers både til å fungere med fjernkontroll som er Blutooth og IR.

Det er en Huawei STB Q22. Altibox sier jeg skal prøve å rekalibrere fjernkontrollen, men det har jeg prøvd.

Ja det skal være riktig koblet, sjekket med partester at alt var koblet riktig. Prøvde også HDMI 2 på tven men fikk samme feil, den finner signalet men koblet seg inn og ut og det blinker i skjermen med tegn på dårlig kontakt. Men ingen problem når jeg kobler til LCD skjermen. Nå står dekoderen rett i HDMI 1 uten hdmi extender og det funker fint, bortsett fra av og til når jeg velger kanaler og justerer volum o.s.v. Altibox hadde ikke vært borti dette problemet. Har også litt problemer med bluetooth tastatur som er koblet til i extern pc som står bak tv. Har pc skjermen på bordet med en hdmi (extender).

Torotto
11.01.19 22:32

Ettersom du har det på tastatur så kan det virke som det er en eller annen form for blutooth interference. 

Så spørsmålet er om det er PC bak TV som kan være årsaken. 

I prinsippet kan du jo forsøke å bruke en lengre HDMI kabel og mellom TV og Altibox. 

Eller flytte det vekk fra plassen, ettersom det kan være noe der, som påvirker signal. 

Skjermet Ethernet kabel på extender? 

Ueland
12.01.19 14:06
Torotto: Skjermet Ethernet kabel på extender?

Nei. den er ikke skjermet. men har det noe å bety når signalet er helt fint på lcd skjernen. virker som om det er ett problem ned tven som ikke klarer å få inn signalet når det går via extender.

Torotto
12.01.19 20:59

Det kan jo være forskjell mellom monitor og Plasma, hvordan de takler signalet og kommuniserer med boksen.

Se denne gjennom denne linken. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester