Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gammel utdatert gubbe skal ha ny hjemmekino amp.

NYTT TEMA
Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5726
17.03.19 15:55

Jeg har drivet en del i gamledager. Men ser jeg er meget ut datert. 

Ber derfor om vurdering hjelp. Siden jeg merker butikker er mer opptatt av å snakke hvor dårlig andre er, enn å fortelle om det som selges.

(føler meg irritert over Hifi Klubben)

Ok nok om det.

Jeg har fra før en eldre Yamaha, med HDMI og 5.1 kanaler. ikke noe kraftige greier, ei heller dyrt. Men sin tid fikk den ok i tester, mest på grunn av pris og noen funksjoner som var ok for tiden. Men er ellers bare en basic sak. Husker jeg riktig så hevdet Yamaha 60W i 8 ohm. Uansett ikke det viktigste for meg.

Har sett noen forskjellige, og pr nå tenker jeg på 2 produkter:

Denon AVR-X1500H eller Onkyo TX-NR686

Jeg er overbevist at begge er vesentlig bedre en hva jeg har fra før. Så uansett blir jeg nok fornøyd.

Likevel har jeg et valg å gjøre.

Kanskje det fines noe annet som er lik disse, men rimeligere også? Jeg vet ikke.

(Trenger ikke radio, eller 7 kanaler. 5.1 holder massevis)

Bill_Babba
17.03.19 16:06

Glemte å si hvorfor jeg skal bytte...

Yamahaen er nesten umulig å slå på for tiden. så jeg skrur den aldri av.....

Bill_Babba
12.05.19 17:44

Og jeg som faktisk trudde det var noe kunnskap på vgd.

fargerik
fargerikInnlegg: 64037
15.05.19 05:32
Bill_Babba: Og jeg som faktisk trudde det var noe kunnskap på vgd.

Det er jo ørene dine som bestemmer hva som er bra for deg. Finn den butikken som tilbyr åpent kjøp slik at du kan teste disse forsterkerne hjemme hos deg selv.

morsomte
morsomteInnlegg: 1882
15.05.19 08:22
Bill_Babba: Og jeg som faktisk trudde det var noe kunnskap på vgd.

prisklasse ? ville holdt meg langt unna hifiklubben, denon er bra nok det men du får mye mer for pengene hos en del andre produsenter. 

Bill_Babba
15.05.19 21:24
morsomte: prisklasse ? ville holdt meg langt unna hifiklubben, denon er bra nok det men du får mye mer for pengene hos en del andre produsenter.

Hva er viktig med prisklasse? når det er snakk om to konkrete produkter!

morsomte
morsomteInnlegg: 1882
15.05.19 21:48
Bill_Babba: Hva er viktig med prisklasse? når det er snakk om to konkrete produkter!

prøver bare å hjelpe vedkommende da kun det ene produktet er tilgjenglig for salg, finn deg noen annen å bitche med 

Bill_Babba
16.05.19 20:01
morsomte: prøver bare å hjelpe vedkommende da kun det ene produktet er tilgjenglig for salg, finn deg noen annen å bitche med

Dem begge er tilgjengelig for salg.

Og dem koster nesten det samme.

Hvordan kan det være å "bitche" noen, når du spør om ett totalt uinteressant spørsmål?

Her er det snakk om 2 produkter... Da har ikke pris noen betydning.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17294
17.05.19 21:02
Bill_Babba: Dem begge er tilgjengelig for salg.

Det er vel en litt tvilsom påstand, for Onkyo TX-NR686 er et utgående produkt som også vises i din link. Power.no har den heller ikke lengre, men det ser ut som den finnes å få i noen få butikker.

Da virker Denon eller den som Torotto linker til bedre alternativer.

Bill_Babba
20.05.19 10:58
nometalhorse: Det er vel en litt tvilsom påstand, for Onkyo TX-NR686 er et utgående produkt som også vises i din link. Power.no har den heller ikke lengre, men det ser ut som den finnes å få i noen få butikker.

Det er ingen tvilsom påstand, når begge er tilgjengelig. 

Og det er ikke slik at dem jeg har tilgang til, forsvinner fra min tilgjengelighet med det første.

Jeg spør ikke etter hvilke andre tilsvarende produkter, men etter forskjellen på disse to eksakte produkter.

Yamaha har jeg prøvd, aldri en gang til.

Uansett, ikke aktuelt mer nå. På de 2 månedene siden jeg spurte, så har jeg funnet løsning.

(Hvorfor lager Jobb IPhonen så sinnssykt store mellomrom, og delinger?)

(Innlegget ble redigert 20.05.19 11:00)

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17294
20.05.19 16:20
Bill_Babba: Det er ingen tvilsom påstand, når begge er tilgjengelig.

Hva betyr - Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment?

Bill_Babba
20.05.19 17:42
nometalhorse: Hva betyr - Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment?

Att du går i helt andre steder, en der jeg handler.

Der jeg handler, har ikke nettbutikk.

For å vise til en annen nille butikk: Hva betyr det dem skriver i denne linken?

fargerik
fargerikInnlegg: 64037
20.05.19 20:38
Bill_Babba: Uansett, ikke aktuelt mer nå. På de 2 månedene siden jeg spurte, så har jeg funnet løsning.

Det var jo bra. Hva kjøpte du, og er du fornøyd?

Rart med denne handlinga...sist jeg kjøpte fortsterker, endte det opp med at jeg fornyet høyttalere også.

(Innlegget ble redigert 20.05.19 20:40)

Bill_Babba
21.05.19 13:53
fargerik: Det var jo bra. Hva kjøpte du, og er du fornøyd? Rart med denne handlinga...sist jeg kjøpte fortsterker, endte det opp med at jeg fornyet høyttalere også.

Jeg klarte ikke å velge hjemmekino løsning.

Så jeg henta en NAD 372, og heiv ut 3 høyttalere.

Og det virker som om mine gamle høyttalere endelig våkna.

musikk blei så vannvittig overveldende bedre at jeg ikke kan fatte det.

Nå er det plutselig veldig morsomt å bruke CD igjen.

DAB+ - Nettradio - Spotify Kan overhode ikke hamle med CD mer. Det kunne det via Yamaha forsterkeren jeg hadde

Og film... Går helt greit i stereo.

Klikk for å gå tilbake til toppen