Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Linse til et Sony a6000

NYTT TEMA
HrSnill
HrSnillInnlegg: 69
19.03.19 18:39

Hei.

Jeg har et lite Sony kompakt system-kamera. Linsa som kom med kameraet er nok standard, 16-50 OSS(?).

Nå ser jeg etter en god linse som jeg kan ta fine nordlysbilder med, og gjerne også skyte på langt hold ute i naturen. 

Jeg er ganske grønn på foto, men har forstått det slik at linsa må være APS-C. 

Har en følelse av at jeg går meg vill i jungelen av fotoutstyr. Kan noen gi meg noen gode pointere, så setter jeg kjempepris på det.

På forhånd takk

Torotto
TorottoInnlegg: 18791
20.03.19 22:11

Spørsmålet er hvor mye du er villig til å betale, for en god linse

Billig nå hos Japan foto.  

Test her.

Er denne for dyr så har du en 55-210mm fra Sony til kr. 2295.

Cropfaktor 1,5   82,5mm - 315 mm 

Denne linse har middelmådig kvalitet, men kan allikevel dekke behovet for noen. 

Her

Her

sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
03.05.19 19:58
Torotto: Spørsmålet er hvor mye du er villig til å betale, for en god linse

da kjenner du sony dårlig...de har et sammensurium av rot mellom speilløse og dslr kameraer A-mount og E-mount...a-mount så er det tamron og sigma som provider med lenser... det skjemmer utrolig for Sony..en vegrer seg mot det merket for å unngå adaptere og det som ligger i kjølevannet av adaptere....nei..canon har størst og best utvalg på glass...tenk alltid på glass før en tenker kamera..

Wizzard
WizzardInnlegg: 20101
09.05.19 09:24

Canon har da ikke mindre rot en sony med sine rf, ef og efm linser....makan til rot! Og så med adaptere for alle disse,lol...er det kommet adapter fra efm til rf? eller omvendt? :) .så hvem roter mest her?

Sony har et godt utvalgt av emount linser, men utvalget er mindre enn canon,ja, og det betyr også at prisene vil være dyrere i forhold til canon.

Den linsa 100-300 som nevnes over her er en ganske billig men svært god kvalitetslinse som det spørres etter. Holdt på å kjøpe denne selv men gikk heller for en makro linse, 90mm 2.8 gmaster. Så nå er det full makro her:)

(Innlegget ble redigert 09.05.19 09:25)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg