Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

DAB-mottaker, Blutooth uten høytalere

NYTT TEMA
RandoKuruza
RandoKuruzaInnlegg: 248
30.03.19 10:56

Har i mange år hatt en gammel bilsteroe i garasjen koblet til Pioneer-høytalere kjøpt for konfirmasjonpenger på 80-tallet. Jeg synes faktisk høyttalerene låter bedre enn Saxo Active til det ti-dobbelte som jeg har i stua...

Trenger ny radio/spiller. Et alternativ er ny bilstereo til tusenlappen, men finnes det alternativ som går på 230v til omtrent samme pris? Dvs DAB-mottaker med blutooth og høytalerutganger med litt effekt? (Hifi-klubben og andre har nok noe, men tenkte ikke å bruke mange tusen...)

fargerik
fargerikInnlegg: 67713
01.04.19 12:07
RandoKuruza: Har i mange år hatt en gammel bilsteroe i garasjen koblet til Pioneer-høytalere kjøpt for konfirmasjonpenger på 80-tallet. Jeg synes faktisk høyttalerene låter bedre enn Saxo Active til det ti-dobbelte som jeg har i stua... Trenger ny radio/spiller. Et alternativ er ny bilstereo til tusenlappen, men finnes det alternativ som går på 230v til omtrent samme pris? Dvs DAB-mottaker med blutooth og høytalerutganger med litt effekt? (Hifi-klubben og andre har nok noe, men tenkte ikke å bruke mange tusen...)

Dra til Clas og kjøp deg en Pinell.

Og en ledning for å koble utgangen for hodetelefon inn på AUX på stereospilleren.

VIPS! så har du DABradio.

Den har jo også en inngang, hvor du kan koble til en bluetooth- mottaker.

(Innlegget ble redigert 01.04.19 12:13)

RandoKuruza
RandoKuruzaInnlegg: 248
04.04.19 19:23

Takk for svar! Har faktisk en slik radio (men med wifi, Spotify etc...)

Litt av poenget var at jeg ønsker å gjenbruke mine 30 år gamle Pioneer-høytalere, så må være med utganger og stor nok forsterker. 

Blutooth-mottakeren var fiffig. Aldri sett før...

fargerik
fargerikInnlegg: 67713
06.04.19 04:03
RandoKuruza: Takk for svar! Har faktisk en slik radio (men med wifi, Spotify etc...) Litt av poenget var at jeg ønsker å gjenbruke mine 30 år gamle Pioneer-høytalere, så må være med utganger og stor nok forsterker. Blutooth-mottakeren var fiffig. Aldri sett før...

Har du kikket litt på finn?

Du finner flere billige forsterkere der som kan funke greit i garasjen. Ja, bluetooth-mottakeren er fiffig. Har en slik selv.

(Innlegget ble redigert 06.04.19 04:04)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg