Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OBOS OpenNet-Riks TV

NYTT TEMA
Nysgjerrigemeg
NysgjerrigemegInnlegg: 67
10.05.19 15:00

Hei! 1. Mai ble sameiet beriket med fiberselskapet OpeMet og Riks TV. Men jeg får ikke satt opp wi-fi og får ikke sett tv i flere rom. Står en melding på skjermen at smartboksen må kobles via internett, men hvordan skal jeg få til det? OpenNet har dessverre ikke noe kundeservice som vil hjelpe så jeg er uten TV og Internett andre helg på rad... 

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 13126
12.05.19 11:28

Du må ha en nettverks kabel fra smartboksen til fiberinntaket på bredbåndet ditt.

Her kan du lese litt mer om dette

Men først må du gjøre det samme med bredbåndet ditt! Det er en "router" som må kobles til, og så må du bruke passordet som tilhører denne "routeren" for å koble deg til internet.

Dette er veldig lett å sette opp for de som har kunnskapene. Hør med noen du kjenner som kan litt om dette, så setter de dette opp på 15. minutter for deg.

Torotto
TorottoInnlegg: 15994
12.05.19 22:57

Du må ha en egen router, du kople opp  fra kontakt Internett.

normalt vil det på router være merket i inngang INET.  Så har du vanligvis 4 tilkoblinger for Ethernet merket 1 til 4. RJ45

Router settes opp via ethernet kabel på en av 4 porter, mot en datamaskin.

Ip adresse er normal 192.168.1.1 eller 192.168.0,1

trådløs så setter du opp den delen av router etter routerens bruksanvisning. 

RiksTV så er en del av kanalene kun mulig via nett.

Du kan laste med app og via Apple TV eller Chromecast stream kanaler til andre TVer. 

(Innlegget ble redigert 12.05.19 23:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg