Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cast fra Ipad til TV hytta

NYTT TEMA
LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1599
21.07.19 22:51

Er litt usikker her så håper andre har en god løsning på dette. 

Skal ha en Ipad der en laster ned f.eks innhold fra Netflix hjemmefra, og tar med til hytten (uten nett). Ønsker da enklest mulig å caste dette over til TV. Kan eg bruke Chromecast eller må denne ha mobilt bredbånd/WiFi for at den skal fungere? Må eg heller gå for en Xiaomi Mi Box, som ser ut til å ha bluetooth i seg.

Håper på noen enkle løsninger, på dette dilemma :) 

Torotto
TorottoInnlegg: 17440
23.07.19 12:01

Denne skal vel løse problemet ditt?

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/nettverk/router/asus-rt-ac51u/223927.11050/

Hvor Ipad og Chromecast settes opp på felles nettverk. 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9508
23.07.19 12:44
LaRedoutee: Skal ha en Ipad der en laster ned f.eks innhold fra Netflix hjemmefra, og tar med til hytten (uten nett). Ønsker da enklest mulig å caste dette over til TV

Det enklaste er vel ein adapter frå iPad til HDMI? Artikkelen her omtalar metoden (som ein av fleire).

LaRedoutee
15.08.19 05:33
Torotto: Denne skal vel løse problemet ditt?

Takker ;) 

LaRedoutee
15.08.19 05:34
InnocentBystander: Det enklaste er vel ein adapter frå iPad til HDMI? Artikkelen her omtalar metoden

Takker, skal lese meg opp der :) Var en stund det ikke gikk an å bruke denne type tilkobling å se netflix med pga det var kryptert filer osv, men tror det er blitt endret på nå. Så må nok få tak i en sånn og så prøve ut. 

Klikk for å gå tilbake til toppen