Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bildeinnstillinger fotballkamp på Samsung TV

NYTT TEMA
seriiemester
seriiemesterInnlegg: 31
11.08.19 20:00

Hei.

Jeg lurer på om noen her har peiling på hvilke bildeinnstillinger som er best for å se fotball med best mulig bilde.

Problemet er at når det blir slått en pasning, så er det akkurat som om ballen nesten forsvinner i bildet. Den blir svært utydelig og blir som en hvit skygge. Dette ser jeg nesten hele tiden ballen er i bevegelse.

TV-en er en Samsung serie 7 55" 4k uhd smart tv.

Håper noen har peiling og kan hjelpe meg her.

(Innlegget ble redigert 11.08.19 20:01)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9533
12.08.19 15:23
seriiemester: Problemet er at når det blir slått en pasning, så er det akkurat som om ballen nesten forsvinner i bildet. Den blir svært utydelig og blir som en hvit skygge. Dette ser jeg nesten hele tiden ballen er i bevegelse.

Det kan vera TVen sin innstilling, eller det kan vera lav birate på kanalen du ser på.

Det enklaste er å prøva dei tilgjengelige innstillingane på TVen. Dersom det ikkje blir betre, så er det nok signalet inn som er problemet. Og det er det ingenting å gjøra noe med. 

Oric-1
Oric-1Innlegg: 4347
12.08.19 15:46

Hei, prøv dette:

Gå inn i innstillinger.

->Bilde.

->Ekspertinnstillinger.

->Slå av HDR+Modus.

->Sett Auto Motion Plus-innstillinger til auto.

->Gå tilbake til Bildemodus og sett til standard for ekte bilde eller dynamisk for friskere farger.

Når du skal se film eller serier er det best å ha på HDR+ og ta av Auto Motion Plus.  Sett til "Film" i bildemodus.

Torotto
TorottoInnlegg: 17455
12.08.19 16:51
seriiemester: Problemet er at når det blir slått en pasning, så er det akkurat som om ballen nesten forsvinner i bildet. Den blir svært utydelig og blir som en hvit skygge.

Hvis du legger merke til skygger eller uskarphet på skjermen, kan du bruke alternativet Motion Plus (Bilde > Bildealternativer > Motion Plus) til å løse problemet.

Se forøvrig her

(Innlegget ble redigert 12.08.19 16:58)

seriiemester
12.08.19 19:14

Takk for alle svar! Jeg skal prøve ut litt ut litt. Så skal jeg gi en tilbakemelding 

seriiemester
12.08.19 19:26

Tv'en står innstilt allerede slik det foreslås her oppe. Bildet er av svært høy kvalitet ellers. Jeg har nå T-We-boks fra Telenor. Problemet er nok tv'en. Jeg hadde samme problemet da jeg hadde RiksTv, så det er bok tv'en som er problemet.

Klikk for å gå tilbake til toppen