Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen med Hegel H190 her (integrert forsterker)?

NYTT TEMA
Crane9
Crane9Innlegg: 548
09.09.19 03:56

Jeg vurderer å kjøpe denne, da jeg vil oppgradere fra min Hegel H100 til en ny forsterker.

Men prisen er jo dobbelt så høy da. Er den virkelig så mye bedre enn den gamle H100?

Jeg skal i starten drive et par Bowers & Wilkins DM683, men vil muligens bytte ut disse med B & W 703 S2.

Bruker nå en laptop sammen med DAC-en i H100, og kommer vel til å fortsette med lignende oppsett med den nye forsterkeren også. Spiller mest 16-bits wav-filer, samt litt MP3.

Avslutningsvis så må jeg si at jeg har vært veldig fornøyd med komboen Hegel/B&W sammen med PC. Meget god match, nøytral/detaljert lyd, som jeg liker det.

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 1062
27.09.19 19:29
Crane9: Jeg vurderer å kjøpe denne, da jeg vil oppgradere fra min Hegel H100 til en ny forsterker.

Dersom du ønsker ny forsterker er nok Electrocomaniet ECI 6 en like bra integrert forsterker som Hegel H190, noe mer saft og litt mer bass i lydbildet dersom dette betyr noe for deg.

Mvh. Trond Vaatsveen

Crane9
Crane9Innlegg: 548
22.10.19 03:51

Nå har jeg fått i hus min Hegel H190, og fått testet den en ukes tid, både med CD-spiller inn på den balanserte inngangen, og med wav/MP3-filer via USB-inngangen.

Og jeg liker det jeg hører. Lydsignaturen er lignende min gamle H100, bare bedre oppløst og med mer åpen diskant, uten å være påtrengende. Hele lydbildet virker mektigere og bedre definert.

Neste oppgradering blir nå å skaffe B&W 703 S2 høyttalere.

Jeg tror lydopplevelsen kunne blitt enda bedre i et større rom enn mitt. Men det får bli som det er, inntil videre.

Så, tommel opp for Hegel H190  :)

(Ang. Electrocompaniet forsterker, så blir jeg automatisk litt skeptisk når folk sier at de har en "varm" lydsignatur. Jeg foretrekker lyden nøytral, eller "analytisk", som noen sier, med luftig og lys diskantgjengivelse og masse detaljer. Men takk for tipset  :)    )

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 1062
07.11.19 10:14
Crane9: Så, tommel opp for Hegel H190 :)

Gratulerer med ny Hegel H190 !

Mvh. Trond Vaatsveen

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg