Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lyden varierer fra kanal til kanal.

NYTT TEMA
JOlsen
JOlsenInnlegg: 3578
30.10.19 18:27

Her jeg bor har vi fått de nyeste dekoderne fra Telenor. Så langt alt bra. Men nå er det slik at lyden varierer veldig fra kanal til kanal . Går jeg fra TV 2 til NRK er lyden ufattelig høy. Utrolig irriterende. Jeg har lydplanke og styrer lyd med fjernkontrollen for T-We boksen. Noen som har en løsning på om det er mulig å stille lyden så den blir lik på alle kanaler? 

Likeså er lyden fra Netflix veldig høy, når jeg går fra tv. Det er Netflix på tv'n. 

petterG
petterGInnlegg: 9621
31.10.19 14:03

Samme greia her. Det finnes dessverre ingen funksjon som husker lydnivået når du bytter kanal...

JOlsen
31.10.19 14:07
petterG: Samme greia her. Det finnes dessverre ingen funksjon som husker lydnivået når du bytter kanal...

Det er synd, når jeg går fra TV 2 til NRK sprenges nesten planken. 

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 1583
31.10.19 16:07
JOlsen: lyden varierer veldig fra kanal til kanal

Hos meg så kommer det kun lyd ut av den venstre høytaleren når jeg ser nyhetene på Nrk og TV2.

glycinello
glycinelloInnlegg: 5371
31.10.19 18:30
Bergsprekken: Hos meg så kommer det kun lyd ut av den venstre høytaleren når jeg ser nyhetene på Nrk og TV2.

Tv-en din har helt klart en politisk agenda.

kytec
kytecInnlegg: 44523
31.10.19 18:36
JOlsen: Jeg har lydplanke og styrer lyd med fjernkontrollen for T-We boksen. Noen som har en løsning på om det er mulig å stille lyden så den blir lik på alle kanaler?

Noen som husker den gang man måtte reise seg opp av godstolen og gå bort til TVn for å justere lyden? 

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6931
02.11.19 09:29
kytec: Noen som husker den gang man måtte reise seg opp av godstolen og gå bort til TVn for å justere lyden?

Jepp :-)

Den første TVen jeg hadde med fjernkontroll kjøpte jeg i 1978.
Det var en ITT med fjernkontroll MED LYD som satt inne i et hull framme på TVen.
Den kunne altså tas ut og legges på bordet.
Og den var altså med lyd, forskjellig tone alt etter hvilken knapp man trykket på :-)

(Innlegget ble redigert 02.11.19 09:34)

kytec
kytecInnlegg: 44523
02.11.19 14:13

Foreldrene våre kjøpte ein Grundig for 7000 kr. i 1979 også integrert i TVn. Hadde den i 15 år. Me ungane elska den, spelte m.a. dei første ekstremt grovkorna TV-spela på den. 

Olsen var neppe født. 

JOlsen
05.11.19 18:51

Nå har jeg fått kontroll på lyden på de forskjellige kanalene. Men lyden på Netflix er sinnsyk høy. Der vet jeg ikke hvorfor det er slik. 

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6931
07.11.19 10:06
JOlsen: Men lyden på Netflix er sinnsyk høy. Der vet jeg ikke hvorfor det er slik.

Det er vel fordi du ikke går via Telenor-dekoderen når du ser på Nettflix ?
Du ser på Nettflix direkte på TVen som er en smart.TV... (?)
Da må du skru ned lyden på TVen og skru opp lyden på Telenordekoderen for å få like høy lyd på begge alternativene.

Slik er det i alle fall her, jeg har GET, men Nettflix ser jeg over nettet.

JOlsen
07.11.19 10:16
xpoolman: Du ser på Nettflix direkte på TVen som er en smart.TV... (?)

Det stemmer godt ja :)

Europe
EuropeInnlegg: 43
12.11.19 10:30

Det er helt normalt at lydnivået varierer fra kanal til kanal. Spesielt TV2 har et veldig lavt nivå. Noen Tv'r og forsterkere har imidlertid justeringsmuligheter for å utligne dette. Du må nesten sjekke hva som gjelder hos deg.  

JOlsen
13.11.19 17:40

Forandre fra surround til stereo da ble det mye bedre. Gikk inn på meny på den nye dekoderen. En elendig dekoder forøvrig. T-We er blitt helt håpløst. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg