Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gave

NYTT TEMA
Astonstian

Astonstian
14.05.20 22:06

Trenger hjelp med gave til dama, og tenker kanskje på et kamera kan være en god idé da hun liker å ta bilder. Håper derfor å få tips til det beste kameraet tilgjengelig ut i fra punktene under.

Følgende behov:
* Må ikke være stort. Jakkelomme etc uten at det blir til heft.

* Makspris rundt 3500-4000. 

* Helst lett å overføre bilder til PC/TV osv

Kan CANON EOS 2000D 18-55MM DC KIT være noe, eller er det noe bedre der ute?

(Innlegget ble redigert 14.05.20 22:07)

petterG

petterG
14.05.20 22:34
Astonstian: Kan CANON EOS 2000D 18-55MM DC KIT være noe, eller er det noe bedre der ute?

Må ikke være for stort? EOS 2000D er et speilreflekskamera, med objektiv er det alt annet enn lite, da du må ha en rimelig stor lomme for å få plass!

Astonstian

Astonstian
14.05.20 23:37

Okei, da er det godt jeg spurte her inne :), for jeg har ikke peiling.

Så bare lite ut på bildene på power.

(Innlegget ble redigert 14.05.20 23:37)

petterG

petterG
15.05.20 09:48
Astonstian: Okei, da er det godt jeg spurte her inne :)

Hvilken prisklasse hadde du du tenkt på? Litt lettere å komme med et fornuftig forslag om man vet det!

Astonstian

Astonstian
15.05.20 10:25
petterG: Hvilken prisklasse hadde du du tenkt på? Litt lettere å komme med et fornuftig forslag om man vet det!

Står i åpningsinnlegget:

Selvfølgelig, om det er supertilbud på et kamera til 1000 kroner, så er jo det bedre å kjøpe det, og heller kjøpe andre ting i tillegg. Så det trenger ikke å koste makspris.

petterG

petterG
15.05.20 11:49
Astonstian: Står i åpningsinnlegget:

Sov litt der ja... Her er et forslag, har tilsvarende modell selv.

Astonstian

Astonstian
15.05.20 19:06

Takk for svar! Da vurderer jeg den sterkt :)

fargerik

fargerik
20.07.20 10:14
petterG: Sov litt der ja... Her er et forslag, har tilsvarende modell selv.

Disse kompaktkameraene begynner å bli bra, gitt! Jeg har et litt tilårskommet kamera, Et lite, vanntett Panasonic Lumix. Vantett var et kriterium for meg, slik at jeg kan hoppe i havet med kameraet i lomma. Noe jeg har gjort ofte. Tror nok moderne kameraer er blitt noe råere. Bilder og videoer i godt lys blir bra, men det kommer til kort når det blir skumring.

Dessuten tar det ikke opp lyd særlig bra. Jeg har prøvd å lage noen videosnutter på konserter hvor de spiller høyt, men da blir lyden bare grøt. Har du prøvd dette med ditt kamera?

funfact : Jeg kjøpte et kompaktkamera i bursdagsgave til kona, men hun har knapt brukt det. Kameraet på mobiltelefonen foretrekkes ;-)

petterG

petterG
20.07.20 11:46
fargerik: Har du prøvd dette med ditt kamera?

Det har jeg faktisk ikke testet, bruker telefonen hvis jeg en sjelden gang trenger en videosnutt.

fargerik

fargerik
20.07.20 12:04
petterG: Det har jeg faktisk ikke testet, bruker telefonen hvis jeg en sjelden gang trenger en videosnutt.

Det jeg savner er rett og slett å kunne stille opptaksvolum manuelt, slik man gjør når man tar opp lyd ellers med lydutstyr. Det er forskjell på å filme og ta opp lyd av en fugl i skogen og å lage video med lyd av f. eks. f. eks Devin Townsend på konsert ;-)

Lyden blir så høy at automatikken rett og slett muter den helt vekk når lydnivået blir over grøt-nivå.

Jeg er en gammel mann, og har hatt spolebåndopptakere og tatt opp lyd. Der er det VU-meter og en mulighet til å skru ned opptaksvolumet slik at det ikke bånner i rød sone.

(Innlegget ble redigert 20.07.20 12:18)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg