Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NAD TV...

NYTT TEMA
IACOCCA

IACOCCA
03.07.04 04:56
Har noen erfaring med Tv av merke NAD?

Selv har vi en slik hjemme, tror den veier over 60 kilo ...
MrRobby1

MrRobby1
03.07.04 17:10
Har NAD TV ?

Jaja, det finnest da kvalitets TV istedet for standar TV som 99% har i Norge

IACOCCA

IACOCCA
03.07.04 17:54
Ja NAD TV med ditt og datt og NAD stereo video er hva vi har...
(Egentlig er jo jo LG med annet design og navn da, men kult å ha NAD likevel .. .)
Zlasher

Zlasher
05.07.04 14:43
hehe.. NAD = LG.. LG får jo ikke spes. mye skryt da..

tv'en min veier nesten 70kg - er det ett kvalitetstegn?

Zlasher
hifiman

hifiman
05.07.04 18:22
Nad sluttet med produksjonen av tv'er for en noen år tilbake, men kommer tilbake nå med lcd tv'r og hdtv'er... Første modell er kommet til Hi-Fi Klubben og blir sett på som verdens beste 30" lcd tv.

De har gode tv'r ja, men det kommer bedre nå.
hifiman

hifiman
05.07.04 18:23
Det er ikke NAD=LG, det er Radionette=LG. Nad har ikke noe med LG å gjøre...
bbonga

bbonga
05.07.04 23:35
Nei nei nei... Goldstar => LG
IACOCCA

IACOCCA
06.07.04 23:37
Å joda... Tidligere GoldStar heter nu LG. Deres TV-er heter også bla. NAD og Radionette.
Jeg har en LG video, med merke Radionette på. Samme videospiller har jeg også sett av merke LG, NAD, Aive, JVC og så videre .. .
Så LGs produkter går nok under en hel del merker ser det ut til. . .
Gibblayen

Gibblayen
07.07.04 00:45
Jeg var ekstremt NAD fiksert en periode og kjøpte meg NAD forsterker.Senere samme dag var jeg var jeg i en annen HIFI butikk og fant akkurat samme forsterkeren med merket onkyo.Min trofasthet til NAD forsvant som dugg for solen.

IACOCCA

IACOCCA
07.07.04 02:34
Ja der ser du Gibby!

Jeg ser hvordan man "lot seg lure" til å tro at NAD var noe som skilte seg ut fra bransjen ellers osv... men faktum er jo at de i stor grad bruker "vanlige" komponenter,
Og faktum er jo at en god del rimelige japanske ting er mer pålitelige og lyder godt ... selv kjøpte jeg jo div. ting av merke NAD, og jeg er nok mer fornøyd med ting av japansk merke ja, og i forhold til prisen er de japanske suverene....
(Synd å si dette, da jeg prinsipielt er meget sterk tilhenger av europeiske ting...)
hifiman

hifiman
07.07.04 13:22
Nå sitter dere å rakker ned på NAD. Tenkt på NAD nå da. De har noen av de beste hjemmekinoforsterkerene på markedet, og kanskje de beste rimelige stereoforsterkerene som finnes!

Og du som så den samme forsterkeren med Onkyo merke på må se litt nærmere neste gang. De er ganske ulike. Synes heller Denon og Onkyo lignet mere på hverandre....

Gibblayen

Gibblayen
08.07.04 06:11
Og du som så den samme forsterkeren med Onkyo merke på må se litt nærmere neste gang. De er ganske ulike. Synes heller Denon og Onkyo lignet mere på hverandre....

Dette var for ca 7-8 år siden.Min NAD forsterker (kino)heter AV716 og det er
folk der ute som har akkurat samme forsterkeren av merke ONKYO.
Den hadde samme spes. men var svart.Ikke gråbrun NAD farge.Jeg trodde
også at NADwatt "yta" litt mer på den tiden men,det var jo også en bløff.
rosmebraad

rosmebraad
04.11.13 03:15

Og der står fortsatt NAD TV, funker fint!

Det ses lite TV, men bla. Dagsrevyen vinner frem visse dager.

Flatskjerm har det ikke blitt.

Hva er typisk levetid på TV-er om dagen?

NAD TV (Som egentlig er LG.) er vel minst 12-13 år gammelt nå.

Finnes NAD TV fortsatt?

(Og er "hele" tv-bransjen overtatt av Korea og Tyrkia?) 

rosmebraad

hillebillys

hillebillys
05.11.13 14:43
Gibblayen: Min NAD forsterker (kino)heter AV716 og det er
folk der ute som har akkurat samme forsterkeren av merke ONKYO

Og det betyr ikke annet att dem er lagd samme sted.

Det er ikke ukjent att det er noen produsenter som produserer for flere.

Når det gjelder Onkio så er det mange som sammenligner dem med Philips høyere serier, altså Marantz.

Alle merker har endel melk og brød forsterkere som dem selger til "massen". Disse er oftest masseprodusert i Kina og noe de fleste merker gjør for og holde volumet oppe.

Så det er da ikke uvanlig att noen av disse melk og brød versjonene som pøses ut billig, er like på tvers av merker. Dette for og få opp volumet på versjonen, og da produksjonskostnadene ned.

Skal du ha noe unikt og av bedre klasse, så må du i prisklassen over melk og brød versjonene..

(Innlegget ble redigert 05.11.13 14:44)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg