Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fargetips?

NYTT TEMA
TickleMyBrain

TickleMyBrain
16.08.06 18:01
Jeg vurderer å pusse opp vindfanget og lurer på om det er noen som har gode tips til fargesammensetninger? Tenker da på en slags lys farge på veggene og en kontrastfarge på skapdører og lister.
LiKri

LiKri
16.08.06 21:27
Så spørs det da om det skal være nøytralt eller motefarger. Hvis nøytralt så kanskje kaffelattefarget på veggen og mokkafarget listverk. Hvis litt sprekere så kanskje en isblå på veggen med turkise listverk. Kan være greit å holde seg innen samme farge. Blir ikke så fort lei da :)

TickleMyBrain

TickleMyBrain
16.08.06 21:31
Ja, er inne på noe kaffelatte-lignende. Hva med en form for grønnfarge til? Ikke noe knæsj, men en lun som også gir kontrast. (Har noe brunt der nå, er litt lei det.)
LiKri

LiKri
16.08.06 22:48
Nå er ikke jeg så glad i grønt da, men det er jo ikke jeg som skal ha det heller hehe. Mørk rød? Ikke vinrød da men noe a la dette:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15594&catalogId=10103&storeId=16&productId=11160&langId=-14&categoryId=16128&chosenPartNumber=40070784

TickleMyBrain

TickleMyBrain
17.08.06 00:11
Hehe, må le litt nå. Du skjønner... skapdørene der er mørkerøde, listene er brunbeiset og veggene er slike "Korea-plater" i en slags "natur"-farge som var populært på 70-80-tallet. Ingen nydelig kombinasjon, derfor har jeg lyst på noe helt nytt! :-) Men takk for forslag allikevel. Har kikket litt på Jotuns fargevelger på nett og fått noen tips.
LiKri

LiKri
17.08.06 01:00
Hehehe.

Selv synes jeg egentlig det er penest om man holder seg i samme farge, bare forskjellige nyanser. Her hjemme har jeg lys, lys grå (nesten hvit) på veggene og mørkere grå lister. Men du finner vel ut av det :)

TickleMyBrain

TickleMyBrain
17.08.06 01:30
Et siste spørsmål, LiKri, er du interiørkonsulent eller noe? Eller har du bare god smak? Jeg vet at smaken er delt som baken, men det høres ut som du har peiling.

Mvh meg som ikke har sans for stil i det hele tatt... ;-(
gdarius

gdarius
18.08.06 19:26
I et vindfang ville jeg anbefale å ha en lys farge som hovedfarge på veggene, rett og slett fordi et vindfang ofte er et lite rom, og man trenger ikke å gjøre det mindre ved å bruke mørke farger på veggene. Jeg har sansen for duse hvit/gråtoner på veggene med en skarp kontrastfarge, f.eks. grønn (som kanskje heller litt mot gul?), eller blå.
LiKri

LiKri
20.08.06 22:29
TickleMyBrain skrev:
Et siste spørsmål, LiKri, er du interiørkonsulent eller noe? Eller har du bare god smak? Jeg vet at smaken er delt som baken, men det høres ut som du har peiling.

-- Uten å gå så mye inn på hva jeg driver med så kan jeg i alle fall si at jeg har utdanning innen design :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg