Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Betongmaling???

NYTT TEMA
machiavelli3007
machiavelli3007Innlegg: 676
29.01.07 08:44
Folkens;) Jeg flytta nettopp inn i en kjempefin leilighet nettopp... Men badet hadde stygge farger på veggene, og gulvet så ut som en eneste stor dam av oppkast!

Veggene er nå malt hvite, og det ser bra ut... Når jeg senker hodet så innser både jeg og dama mi at noe bør gjøres med gulvet!

Jeg hører at betongmaling er ideelt til bruk på gulv på bad, eller våtrom som det ofte blir kalt..!

Finnes det noen her som har et tips eller sju? Hva kan jeg male med? Betongmaling? Hvordan klargjører jeg gulvet? Vil det passe bra meg en lys gråfarge når veggene er hvite?

Takker på forhånd for alle tips og innspill;)

Vennlig hilsen Ove;)
SiberianHusky
SiberianHuskyInnlegg: 3092
29.01.07 15:01
Er jo veldig enkelt og bare spørre på fargehandelen du skal handle malingen på:)
Link-86
Link-86Innlegg: 9297
29.01.07 22:34
Hva slags belegg er det? Er det snakk om et vinyl belegge kan du nok bare glemme det , eller ikke særlig smart. fukten vil få et kjempeproble og limet vil dampe og vips må du ha nytt gulv.
B-Mitch
B-MitchInnlegg: 88
30.01.07 06:43
Tror kanskje jeg ville ha satset på noe annet enn maling på gulvet.
Ifølge våtroms-normen så blir all gulv definert som våtsone, anbefaler flis eller bellegg istedet.
Spør din nærmeste fargehandel så vil du sikkert få gode råd
machiavelli3007
30.01.07 12:51
Grunnen til at jeg spør i dette forumet, er for å få noen tips slik at jeg har litt basic knowledge når jeg tropper opp for å kjøpe hva det måtte være! Meningen med et forum er jo blant annet å spørre om ting man lurer på og å diskutere... Det er grunnen til at jeg ikke "bare drar til en fargehandel"!

Gulvet er vinyl... Lurer på om jeg kunne vaska det med noe sterkt som salmiakk, og så slipt det ned litt for å få det litt matt, og så malt to strøk med betongmaling? Er det dumt, og hvorfor?

Er ute etter å gjøre dette så billig som mulig, så fliser er ikke et alternativ...

Takker for alle tips! ;o)
Gynt
GyntInnlegg: 1445
30.01.07 15:10
Du kan muligens legge ny vinyl oppå gammel vinyl? Evt fjerne belegg og legge nytt. Male den ville jeg ikke gjort ref kommentar lenger opp. Flislegging trenger heller ikke å bli så veldig mye dyrere. Regner med at det ikke er så veldig stort bad. Er det varmekabler i golvet?
machiavelli3007
30.01.07 15:21
Gynt skrev:
Du kan muligens legge ny vinyl oppå gammel vinyl? Evt fjerne belegg og legge nytt. Male den ville jeg ikke gjort ref kommentar lenger opp. Flislegging trenger heller ikke å bli så veldig mye dyrere. Regner med at det ikke er så veldig stort bad. Er det varmekabler i golvet?

Hei;) Har ikke varmekabler.. Badet er omtrent 10kvm(ØYEMÅL), men det er en leie-leilighet, så jeg gidder ikke å investere så mye penger og tid på noe som ikke er mitt! :p Vil bare gjøre noe med gulvet, fordi det er brunt og stygt... Har fått klarsignal fra Eiendomsselskapet, men de vil ikke dekke noe. De har nettopp sponset maling til hele leiligheten samt badet, bare på grunn av at jeg mente fargen var stygg. Jeg vil ha hvite vegger, ikke gule! ;)
B-Mitch
B-MitchInnlegg: 88
30.01.07 22:36
Ville ikke malt gulvbellegg, vil være vanskelig å få malingen til å feste seg, vil kanskje se bra ut med en gang, men vil bli stygt ganske fort regner jeg med.
Hvis gulv-bellegget er stygt ville jeg fjernet det og lagt nytt gulvbellegg, vil nok bli billigere enn å legge flis.
Anbefaler ikke å legge på gammelt bellegg, kan gå på et soverom ol, men ikke på et bad, vil være vanskelig å få det bra
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg