Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Krav på erstatning?

NYTT TEMA
MagicPie

MagicPie
21.07.07 19:22
Jeg leier en sokkelleilighet som blir mer og mer angrepet av muggsopp.
Huseier ble gjort oppmerksom på dette i juni, da var det snakk om det største soverommet, skrev et brev til dem om dette der jeg beskrev skaden og krevde at tiltak skulle bli iverksatt straks.
Vi ble også enige om at husleien skulle settes ned med 1000 kr pr mnd som et resultat av dette.
Dette brevet fikk jeg dem til å signere.
Det jeg lurer på nå er hvilke rettigheter jeg har med tanke på erstatning av ting som har blitt ødelagt som følge av dette.
Tenker da på møbler, stereoanlegg og diverse andre eiendeler som er vanlige i hjemmet.
Lurer også på om hvilke rettigheter jeg har når det gjelder utflytting og det at jeg raskt trenger et nytt sted å bo, samtidig som leleigheter til leie for rundt 6000 pr mnd ikke vokser på trær.
Kan huseier/utleier gjøres ansvarlig for dette?
Dette er et problem som utleier har blitt varslet om flere ganger uten at noe har skjedd, det er ikke min skyld at det har blitt som det har blitt.

Håper på saklige svar, på forhånd takk.
----------------------------------
Don`t Believe the Truth!
----------------------------------
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg