Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

taket kollapset på grunn av snø

NYTT TEMA
gammel_mann
gammel_mannInnlegg: 9977
02.03.09 17:16

Snø er veldig, veldig tungt, og med litt mildvær og regn blir det farlig tungt.

Jeg vil instendig oppfordere alle som har mye våt snø på taket...ta fram skuffe og måk snøen av taket. Det er viktig å måke riktig, taket bør måkes i felter fra takskjegg og over til motsatt takskjegg for å unngå skjev belastning.

Hus som er tretti år gamle og rundt der er svakere enn både nyere og eldre hus, og hus med flatt tak er ikke laget for så mye vekt. 

Jeg hører i nyhetene om bygninger som kollapser på grunn av snø, det er et resultat av Det Å Være Sløv.

gammel_mann
02.03.09 17:19

Forøvrig er det nok å lese nyheter, se på TV, eller lese avisa.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2954729.ece

gammel_mann
02.03.09 17:24

Der smalt det igjen, de hadde heller ikke tenkt på at snø på taket er tungt.

http://www.abcnyheter.no/node/84558

Link-86
Link-86Innlegg: 9466
03.03.09 11:13

Jævlig. Har skråtak så slipper billig unna, men har et tak over sideinngangen jeg stod i 2.etage igår med pisava kosten og dyttet for harde livet.  Skulle likt å lagt in kabler og det skulle jaggu flere ha gjort. Får helt mark å se en del fasader nå om dagen, men det bare bekrefter hva jeg har tenkt lenge. Vi må bygge mer solid.

gammel_mann
04.03.09 12:03

Forsikringsbransjen går nå ut og erklærer at skader som kommer av mye snø på taket er huseiers ansvar, og regnes som grov uforstand som ikke omfattes av forsikringen.

Realistdani
RealistdaniInnlegg: 955
06.03.09 02:25

Huset vårt ble bygd for 3 år siden.  Har skråtak.  Bør jeg måke ned snøen fra taket?     ingen i nabolaget gjør det.

Men om natten har jeg hørt lyder fra vegger, som at det kverker eller vil bryte sammen.  Bare 7-8 ganger.

tjoheiboiga
tjoheiboigaInnlegg: 878
09.03.09 23:48
Realistdani: Huset vårt ble bygd for 3 år siden.  Har skråtak.  Bør jeg måke ned snøen fra taket?     ingen i nabolaget gjør det. Men om natten har jeg hørt lyder fra vegger, som at det kverker eller vil bryte sammen.  Bare 7-8 ganger.

Hvis du er i tvil er det ikke tvil.!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg