Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ovnsverte hvordan blir det når jeg fyrer???

NYTT TEMA
toreriko
torerikoInnlegg: 64
31.08.09 19:15

jeg har svertet min ovn for første gang... og idag skulle jeg fyre opp i den... ca en uke siden jeg svertet den.. har bare hørt at det vist nok skal lukte noe forferdelig.. jeg har ikke merket noe spesielt vond lukt... men føler kansje det er noe tåkete i stua.... kan det stemme?? ikke røyk heller for det lukter ikke røyk... noen som har noen erfaring med dette????

bjoro
bjoroInnlegg: 28305
31.08.09 19:24

Jada, bare åpne vinduer å lufte ut røyken. Det gir seg etter forholdsvis kort tid. Etpar fyringer, så er det brennt vekk.

Objektiva
ObjektivaInnlegg: 839
04.09.09 11:51
toreriko: jeg har svertet min ovn for første gang... og idag skulle jeg fyre opp i den... ca en uke siden jeg svertet den.. har bare hørt at det vist nok skal lukte noe forferdelig.. jeg har ikke merket noe spesielt vond lukt... men føler kansje det er noe tåkete i stua.... kan det stemme?? ikke røyk heller for det lukter ikke røyk... noen som har noen erfaring med dette????

Jeg har også svertet ovnen ved flere anledninger og alltid fått damp fra ovnen ved første gangs fyring etterpå (når ovnen er blitt skikkelig varm). Det går fort over, la huset stå med gjennomtrekk så er ubehaget fjernet på kort tid.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg