Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vårrengjøring

NYTT TEMA
Ribbentrop

Ribbentrop
28.04.10 02:06

Hver vår legger jeg merke til alle tilhengere av solen som trekker ut på gatene og legger seg paddeflate i parker for å nye solen etter en lang vinter. Personlig har jeg ingen problemer med mørketid eller dårlig vær, for jeg foretrekker å være inne uansett.

Når disse månedene kommer og sommeren nærmer seg begynner alle automatisk å snakke om vårrengjøringen, da man skal vaske huset fra kjeller til loft. Det jeg reagerer på er at det ser ut som at alle gjør dette på gode solskinnsdager. Hvorfor bruker ikke solslikkerne de dårlige dagene på å vaske huset? Er det frdi det er så deilig å gå ut på verandaen og banke mattene? Det er i så fall eneste gangen jeg kommer på at man trenger å gå ut av huset.

Hadde jeg vært en vårelsker hadde jeg ganske sikekrt ikke gjort dette på årets første varme dager. Kan dere forklare meg hvorfor dere alltid finner dette været så passende for husvask?

sploinxx

sploinxx
28.04.10 04:53

Sollyset gir energi. Dessuten er det lettere å se hva man gjør når sola skinner gjennom vinduene. Det er lettere å se at vinduene skal vaskes også. Og selvfølgelig er det deilig å åpne dører og vinduer når det er vår.

Jeg stemmer FOR vårrengjøring! Det er egentlig fort gjort.

gourmande

gourmande
28.04.10 09:07

Det handler nok like mye om en fysisk rengjøring, rydding og utlufting som en psykisk.

Å rydde loft og kjeller, gi til loppemarkeder, vaske og lufte, er en fin vårsyssel. Rot og skitt er en form  for  innestengt energi.

En gang i året er det godt å "gjøre opp status" :-)

Bare prøv selv!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg