Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Service Varmepumpe

NYTT TEMA
bergy

bergy
01.05.10 20:31

Hei.

Jeg har fått et brev i posten der jeg får tilbud om service på min varmepumpe. Servicen består visstnok av renhold og kontroll av pumpen. Er det verdt å slå til på dette til den nette sum av 990 kroner?

Rakim

Rakim
01.05.10 23:09

Hvis du vil beholde garantien på pumpen din så må du slå til. Men hvis du ikke bryr deg om den og kjenner noen som vet hva som gjøres ved en service på VP så kan du fikse dette selv. Selve arbeidet synes jeg ikke er verd 990. Er ikke stort som blir gjort. For min del så gjør jeg dette selv, men nå har jeg sett det bli gjort noen ganger da jeg har jobbet litt med VP i en feriejobb da jeg var student.

XxjaxX

XxjaxX
03.05.10 23:32

Det spørs vel litt hvor mye den blir brukt også, og hvor mye støv o.l. som er i rommet den står.

Vi har to varmepumper og i den ene av de blir det nesten ingenting støv i filtrene, så vil tro at denne ikke trenger så ofte service som den andre.

Hvis den under 5 år bør vel service tas, for å være sikker på at garanti/reklamasjonsrett skal være gjeldene.

einartsen

einartsen
10.05.10 09:54

En service på pumpen til 990 er ikke noen upris - husk på at virkningsgraden og levetiden økes betraktelig på varmepumpen om den holdes ren.

Du trenger nok ikke slike servicer hvert år - og du må også huske og selv rengjøre filter/innedel regelmessig uavhengig av slike servicer.

Som det blir nevnt her, er det jo også greit å se inne varmepumpen om det er behov for service. Noen har mye mer skittent miljø enn andre, og det avhenger av tobakk, husdyr, antall beboere osv.

Lykke til!

Klikk for å gå tilbake til toppen