Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva slags belegg er dette? (bilde)

NYTT TEMA
nico_007

nico_007
02.05.10 21:13

På terrassen min er det blitt lagt et belegg som jeg ikke vet hva er.... Dette ble lagt en god stund før jeg flyttet inn. Etter hver vinter har det bare sett verre og verre ut. Har lagt med et bilde som viser hvordan belegget har begynt å "boble" og flere steder er belegget borte. Noen som vet hva type belegg dette er? Hva kan jeg gjøre for å fikse de ødelagte stedene?

http://i41.tinypic.com/991ctf.jpg

Link-86

Link-86
03.05.10 18:58

Aner ikke hva slags belegg det er ,men en ting er sikkert. Det er vinter+fukt som får det til å løsne. Det blir ikke bedre så er bare å få det av og få på noe som tåler vinter/eventuelt utbedre fuktproblemet. 

sploinxx

sploinxx
03.05.10 22:32
nico_007: På terrassen min er det blitt lagt et belegg som jeg ikke vet hva er.... Dette ble lagt en god stund før jeg flyttet inn. Etter hver vinter har det bare sett verre og verre ut. Har lagt med et bilde som viser hvordan belegget har begynt å "boble" og flere steder er belegget borte. Noen som vet hva type belegg dette er? Hva kan jeg gjøre for å fikse de ødelagte stedene?

Det kan ligne på PERGINOL.

Det løsner nok på terrassen, ja, dersom det er fuktighet i betongen under.

Jeg er ikke sikker, men tror TERRAZZO kan være sterkere på en terrasse.

(Innlegget ble redigert 03.05.10 22:39)

bjoro

bjoro
04.05.10 00:10

Det ser ut som perginol eller noe lignende ja- en eller annen epoxymaling som det er drysset flak over før det tørker.

Jeg ville søkt litt på heydi, kanskje startet med noe vanntettende for svømmebassenger eller noe dersom du skal ha det helt tett.

Epoxymalinger er slitesterke, men ikke vanntette. Så det slipper litt vann igjennom, Og når den fukten skal ut igjen så slipper det taket i bobler som på bildet.

Klikk for å gå tilbake til toppen