Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nabokattene fyller opp bedene med ekskrementer!

NYTT TEMA
my_cherie

my_cherie
09.05.10 22:57

Ærlig talt!

Nå skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre for å holde de forbannende kattene borte fra bedene mine???

IKKE særlig arti å måtte pelle dritt etter 4-5 katter hver dag i blomsterbedene mine som er nyluket.

IKKE særlig arti siden jeg IKKE har katt, og nå begynner dette å irritere meg grenseløst!

Har prøvd helpepper, cayennepepper og appelsinskall. Det siste funket ikke.

Går det an å legge piggtråd under hekken så de ikke kommer seg inn den veien?
Hvor får man evt kjøpt det?

Har hørt trikset med salmiakk og klorin, men dette er jo stoffer som kattene elsker, siden det finnes naturing i deres urin.

Trenger noen skikkelige bra råd!
-mange som sliter med dette vet jeg.

ulefos

ulefos
09.05.10 23:49
my_cherie: Går det an å legge piggtråd under hekken så de ikke kommer seg inn den veien?

katter lar seg ikke stoppe av piggtråd

spør i en dyrebutikk, de har sikkert råd å gi deg

Krakle

Krakle
10.05.10 01:33

Lån deg en hund en stund, og la den gå løs (om det går an der du bor), så tipper jeg bedene dine ikke blir så atraktive mere. Jeg slet med katte drit rett ved husveggen utenfor hele leiligheten, ente med at vi bygde mark terasse langs hele, så nå kommer ikke kattene til uansett. "En død katt, er en god katt"  

Viracocha

Viracocha
10.05.10 03:30
my_cherie: Nå skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre for å holde de forbannende kattene borte fra bedene mine???
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 18:46)

annmag

annmag
10.05.10 08:06

Jeg vil gi deg et råd jeg selv ikke har prøvd:

Klipp opp noen rosekvister og stikk dem ned i bedet med jevne mellomrom.  Det skal hjelpe fordi katten gir opp når den hele tiden opplever å sette seg på spissen av en kvist. 

Baggio1972

Baggio1972
10.05.10 08:28
my_cherie: Trenger noen skikkelige bra råd!

Heisann

Kjøp "katt deg vekk" på en byggevareforretning eller en zoo. Dette er ett middel som ikke er giftig, men katter skyr det som pesten.

lasker

lasker
10.05.10 09:10
Viracocha: Tiss på en flaske og

Skal den være "Hovmesterens" hevn?

sploinxx

sploinxx
10.05.10 10:56

Sprut vann på dem, en vannpistol funker bra. Etter noen dusjer i nakken liker de deg ikke, og går et annet sted.

Missern

Missern
10.05.10 11:18

For å forsøke å komme med et seriøst svar i jungelen av idiotuttalelser så foreslår jeg å kjøpe sprayen "Get off". Denne kjøpes på felleskjøpet og i dyrebutikker. Spray på området du ønsker at kattene skal holde seg unna. Dette må gjentaes noen ganger, men er effektivt.

Lykke til.

annmag

annmag
10.05.10 11:36
Missern: For å forsøke å komme med et seriøst svar i jungelen av idiotuttalelser

En sånn måte å ordlegge seg på og omtale andres bidrag på bidrar ikke til noe annet enn forsøpling av forumet.  Vil tro det ikke er noe problem å gi råd uten å uttrykke seg så simpelt.

b-bubs

b-bubs
10.05.10 17:20
UtenKontroll: Det er én ting som hjelper mot nabokatter, og det er hagle

nå er du  U kontrollert : -P

Plystrern

Plystrern
10.05.10 20:54

Legg møllkuler i bedet=) Kattene hater lukta visstnok.

liberalnordmann

liberalnordmann
11.05.10 04:13

Katteeiere i mitt nabolag er noen merkelige vesener. Har naboer med katt, de pisser , driter  og riper opp biler på min eiendom. Allikevel klikker de fullstendig når min hund 1-2 ganger i året har klart å komme seg løs og selvfølgelig løper etter nabokatten opp på deres eiendom. Da er politiet på døren min etter ett par min.

Hva er det med katteiere som gjør at de mener at det er mere naturlig at katten deres oppholder seg på min eiendom enn at min hund oppholder seg på deres ????

Og når det gjelder mennesker som er redde  for hunder/ikke liker hunder, vær så snill å ikke skaff dere katt. Da ber dere om å få hunder på besøk. Og det burde dere  akseptere da

Tilbake til tema, den beste måten å bli kvitt katter på er nok å skaffe seg katt selv. 

(Innlegget ble redigert 11.05.10 04:21)

ModerneMann

ModerneMann
11.05.10 11:09
my_cherie: Trenger noen skikkelige bra råd!
-mange som sliter med dette vet jeg.

Jeg tror jeg prøvde absolutt alle kjerringråd som finnes om dette emnet ifjor sommer, og jeg kjøpte tre forskjellige produkter som også skulle holde kattene unna; alt dette uten hell. Det eneste som virket var å ligge på lur med vannpistol/haveslange, men man må ta hver eneste katt to tre ganger før de skjønne greia, og i nabolaget her er det ihvertfall en 8-10 forskjellige katter; det var ett virkelig umulig prosjekt.

Denne våren/sommeren har jeg hund, stor hund, og jeg har dermed ikke lengre problem med katter i hagen. Man bør likevel ikke gå til så ekstreme skritt med mindre man virkelig ønsker seg hund av helt andre grunner.

gourmande

gourmande
13.05.10 20:54

Vi har prøvd alt! Og, skal man bruke vannpistol, må man jaggu være rask. Kattene som plager oss, er lynraske og piler avgårde så snart vi tar i dørklinken.

I vår kjøpte vi et produkt, det er en bevegelsessensor som lager en høyfrekvent lyd hvis man kommer i nærheten av den. Lyden kan ikke oppfattes av det menneskelige øret.

Etter at vi monterte 6 stk i hagen, er det ingen kattebæsj i blomsterbedene, det lukter ikke kattepiss ved trappen, ingen kattelort på trappen, og vi ser ikke kattene inne i hagen lenger. Det eneste vi ser er at de sniker seg i ytterkanten av tomten og smyger seg langs gjerdet, for å komme seg til naboens hage...

Naboene har opplevd at kattene smetter inn i bilene deres når bildøren står åpen, har truffet dem på vei ned fra 2. etg når husdøren har stått åpen osv. Skikkelig innpåslitne og frekke katter!

Disse sensorene er ganske dyre, men vi synes de har vært verd investeringen.

http://www.safepetproducts.com/cat-stop-cat-repellent-1-cat-repellent-on-the-market.html

(Innlegget ble redigert 13.05.10 21:02)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg