Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan bruke plenrens riktig?

NYTT TEMA
pierce1975

pierce1975
10.05.10 20:11

Har litt ugress her og der og tenkte å bruke plenrens.

På pakken står ikke spesifikk hvordan dette gjøres (kjøpe ferdig pose til bare å stø ut).

Tar en bare en liten neve å strør på hver ugressplante?

annmag

annmag
11.05.10 10:37

Jeg har kun brukt plenrens i flytende form, så veldig gode råd kan jeg ikke gi deg.

I utgangspunktet tror jeg nok at det er meningen at man skal fordele det jevnt over hele plenen...dette fordi det også er ugress som ikke er så synlig som f.eks. løvetann og groblad, men som kan bli ganske dominerende på plenen etter hvert.

Som nevnt; har jeg kun brukt plenrens i flytende form (påført med sprøyte), og det har vært veldig virkningsfullt. 

bjoro

bjoro
11.05.10 19:08

Fordel det jevnt utover det området du vil "rense" på en litt fuktig dag. Det virksomme stoffet MCPA virker best på planter som er i god vekst. Mekoprop og jernsulfat virker godt nede i jorda. Mekopropen vil ta seg av noen av røttene. Mosen du evt har vil dø og bli svart pga jernsulfatet og må fjernes med rive. Det er for det meste jernsulfat i middelet. MCPA vil ikke ødelegge kløveren du evt har.

men som sagt, strø jevnt på fuktig jord. Men samtidig ikke før kraftig regnvær.

Har du grasetende hund, eller kaniner....? så ikke la dem spise av gresset før ettere i uke.

(Innlegget ble redigert 11.05.10 19:12)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg