Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

dumpster diving, nyttige ting som folk kaster

NYTT TEMA
noelurt
noelurtInnlegg: 278
07.01.11 23:53

hei! Jeg er en av disse gale personene som kikker oppi søppelcontainere for å se om det er noe fint der jeg kan bruke.

Har funnet en stumtjener, brukbare bilhjul, poser med masse panteflasker, klær, en fin Weber kulegrill, metallplater til å bygge kulefanger til luftgevær, mv.

Husker fra da jeg bodde i en drabantby i Groruddalen, at det var en søpledag da folk satte ting de ønsket å kaste utenfor oppgangen sin, og så var det tid nok til å gå rundt og se om de andre hadde noe man trengte, før søppelbilen kom.

Det var en skokk av folk som gikk rundt og kikka, og tok med seg ting; det var fullstendig sosialt akseptert.

Hvis det finnes noe slikt fremdeles, er det mulig å finne ut når sånne søppeldager vanligvis pleier å være, i andre borettslag eller områder ? Det var snakk om faste dager der jeg bodde, husker jeg. 2 ganger i året?

Er det kanskje best å gå direkte på dem som kjører?

Jeg kjenner til gjenbruksstasjonene, men er det noen som vet om andre typer steder hvor man kan "score" noe? Jeg tenker da på noenlunde lovlige steder, ikke av typen "klippe hull i gjerdet på Elkjøp", eller what not")

Er det mulig å score møbler, (feilvarer, mv)?

noelurt
noelurtInnlegg: 278
08.01.11 00:00

Må legge til at i USA har de "Curb surfing", som er å kjøre rundt i bil (selvfølgelig, det er jo amerikanere det er snakk om), og se etter nyttige/salgbare ting på "trash day". Folk setter tingene nede ved søppelkassa ved fortauet.

DraxxuS
DraxxuSInnlegg: 875
20.01.11 18:35

vi har sånne søppeldager et par ganger i året her. Har sett mange osm gjør det det samme du gjør. Har selv gått forbi disse haugene og tenkt "Kaster man det der!? det er jo fint brukanes jo"

gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
20.01.11 18:55

Min venninne er container-dykker:-) Det flotteste antikke speil man kan tenke seg fant hun i en container. Det er stuens fineste "møbel":-)

I Paris setter man alt sitt gamle habengut på fortauet om kvelden. Før kl 6 neste morgen kommer søppelbilen og henter det. Vi satte ned en spisestue som skulle kastes, men den var borte da vi la oss for kvelden.

Denne Paris-ordningen er genial. De som trenger ting folk vil bli kvitt, tar det med seg, og innbyggerne slipper å reise på søppeldyngen langt utenfor byen for å bli av med store ting.

Ang ditt spørsmål, må du nok forhøre deg i div borettslag om når de skal ha dugnad m/kjeller- og loftsrydding.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg