Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blandebatteriutvalg.

NYTT TEMA
J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
31.08.11 12:31

I forbindelse med renovering av bad har bitene begynt å falle på plass.
Det blir støpt benkeplate og toppmontert bollevask.

Da gjenstår bare et punkt. Blandebatteiret til vasken.

Spørsmålet er litt todelt.
Jeg har kikket hos Oslo VVS på Furuset, som selv hevder de her Oslos største forhandler. Det er jo en lang rekke mindre våtromsforhandlere rundtom i byen, og jeg har ikke planer om å kikke hos dem.
Men, om noen kjenner til noen andre store, eller med spesiellt utvalg og /eller god service så er jeg takknemmlig for tips, slik at jeg kan sjekke ut litt flere steder.

Blandebatterier kan også fort bli en relativt dyr affære, så jeg har vurdert om det kan finnes noen rimelige netthandler på slikt. Tar også gjerne i mot tips her.

Så over selve batteriet. Selgeren viste jo frem disse nymotens fossefallbatteriene. Jeg har hørt om dem, og sett dem i diverse blader. Det høres jo unektlig litt kult ut.. og ser fint ut(??) Men hvordan er disse i praktisk bruk? De er jo vesentlig dyrere enn endel andre, men badet er jo noen jeg neppe noensinne kommer til å pusse opp igjen her hvor jeg bor.

Er disse batteriene noenlunde fornuftig i praktsike bruk? Eller blir det veldig klønete og upraktisk, og mer en fancy gimmick.

PopMyHead
PopMyHeadInnlegg: 2210
31.08.11 16:48
J Nissen: Er disse batteriene noenlunde fornuftig i praktsike bruk? Eller blir det veldig klønete og upraktisk, og mer en fancy gimmick.

Check.Smak og behag,men jeg syntes disse er tullete upraktiske greier.

Kjøp for all del hva du vil,men hadde jeg vært deg så hadde jeg uansett kjøpt blandebatteri av et kjent merke.

dvs, IKEA=FY OG FY

J Nissen
31.08.11 16:53
PopMyHead: blandebatteri av et kjent merke.

Ja, det tentke jeg også.
Jeg spurte damen i butikken om det var kvalitetsforskjeller.
Hun svarte bare at de ikke ville solgt noe dårlig.
Jeg synes det var et litt vagt svar..
De selger blandebatterier fra 999.- til 15 000.- for vask. Det MÅ jo være større forskjell enn utseendet :)

Men kan kanskje si at et blandebatteri til vasken er en av de letteste tingene å skifte på et bad. Og sånn sett en enkel ting å oppgradere om man klarer seg med et "standard 1500kr batteri" nå, så er det jo gjort relativt for å skifte om noen år om man ønsker.  :

PopMyHead
31.08.11 22:13
J Nissen: Men kan kanskje si at et blandebatteri til vasken er en av de letteste tingene å skifte på et bad. Og sånn sett en enkel ting å oppgradere om man klarer seg med et "standard 1500kr batteri" nå, så er det jo gjort relativt for å skifte om noen år om man ønsker. :

Batteri til 1500 burde holde i mange år det.Ikke noe vits å bruke tusenvis av kr på noe som det kommer vann ut av..

annmag
annmagInnlegg: 7638
31.08.11 22:39
PopMyHead: Batteri til 1500 burde holde i mange år det.Ikke noe vits å bruke tusenvis av kr på noe som det kommer vann ut av..

Enig. 

Må nesten le av når enkelte skal velge blandebatteri "åååå jeg lurer på hva jeg skal velge assa.....batteri hvor vannet som kommer ut minner om regnskogen i Brazil (kommentar: = heidundrende høljregn)...eller vannstråle som minner om dryss av gullstøv....eller en massasjefunksjon som kan stilles inn på massasje av ytre fingerledd".

Kjøp kvalitet.  Har du kikket innom Bauhaus ts?  De har kvalitetsmerker til ok priser der.  Kompetanse har de derimot ikke, men det trenger du heller ikke hvis du kjøper et batteri av kjent merke.

fargerik
fargerikInnlegg: 50965
01.09.11 04:04

Kjøp et blandebatteri som er et kjent merke.

Pass på at leverandøren garanterer at du får reservedeler og pakninger når det ryker etter fire år.

Jeg anbefaler å tenke sånn, og nevner Oras, FMMattson, Grohe, Hansa som eksempler på seriøse som har delelager.

Heter krana "Tagliotto MAMMA MIA Spaghetto" (fritt etter fri fantasi) og er fancy, bør du være skeptisk.

(Innlegget ble redigert 01.09.11 04:06)

annmag
annmagInnlegg: 7638
01.09.11 05:44
fargerik: Hansa

Det er øl det fargerik. *forklarer*

PopMyHead
01.09.11 16:42
fargerik: Heter krana "Tagliotto MAMMA MIA Spaghetto" (fritt etter fri fantasi) og er fancy, bør du være skeptisk.

Absolutt.Har vært borti noen slike "spagettibatterier" som koster 8000 kr og de begynte å gå i stykker etter 6 mnd hos kunde.Impressive...

fargerik
fargerikInnlegg: 50965
01.09.11 19:22
annmag: Det er øl det fargerik. *forklarer*

Godt øl, også.

Og fine kraner

Husk også at det er forskjell på GROHE og HANS GROHE.

HANS Grohe er dyrt, de leverer feil, deler mangler, og de sender feil deler og produkter og blander bestillingene så kundene alltid får noe feil, og alt leveres i byggesett slik at man må være teknisk skolert for å montere det. Dagens advarsel.

Jeg vil også advare mot Netthandelen.no, for de tar gebyr dersom man må levere et produkt med feil, og krever porto for å sende det tilbake igjen.

(Innlegget ble redigert 01.09.11 19:31)

Glee
GleeInnlegg: 5226
01.09.11 21:54
J Nissen: Da gjenstår bare et punkt. Blandebatteiret til vasken.

Tips: Når du først holder på å skifte, sett på et par "ballofixer" på koblingene som kommer ut av veggen. Da er det kjapt gjort å stenge av dersom det er noe (du skal skifte kran, kranen lekker eller du. f.eks. vil skru av varmvanet for å hindre barn i å skolde seg).

Du får dem bl. annet på Clas Ohlson, og da følger det med klemringer som du uansett må kjøpe.

J Nissen
01.09.11 21:59
Glee: Tips: Når du først holder på å skifte, sett på et par "ballofixer" på koblingene som kommer ut av veggen. Da er det kjapt gjort å stenge av dersom det er noe (du skal skifte kran, kranen lekker eller du. f.eks. vil skru av varmvanet for å hindre barn i å skolde seg).
Du får dem bl. annet på Clas Ohlson, og da følger det med klemringer som du uansett må kjøpe

Ikke dumt.
Arbeidene utføres av fagfolk i alle ledd fra murarbeid til rør og elektrisk, men jeg kan selvsagt be rørleggeren om å montere slike :)

PopMyHead
01.09.11 23:18
fargerik: HANS Grohe er dyrt, de leverer feil, deler mangler, og de sender feil deler og produkter og blander bestillingene så kundene alltid får noe feil, og alt leveres i byggesett slik at man må være teknisk skolert for å montere det. Dagens advarsel

Check.Hans grohe er det etter min erfaring endel problemer med,prisen står ikke til kvaliteten på enkelte modeller om ikke annet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg