Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

merkelig treslag som er rosa/lilla inni?

NYTT TEMA
noelurt
noelurtInnlegg: 278
31.08.11 23:15

hei, jeg fikk tak i noe ved fra noen trepleiere som hadde gjort en jobb hjemme hos noen, men jeg glemte å spørre dem hva slags treslag det var!

Det er et ganske tungt, hardt treslag, og stokkene var både krokete og "vridde". Jeg tenkte kanskje det kunne være noen frukttrær, da det kom fra en hage, men jeg ble litt satt ut da jeg kløyvde dem, og så denne merkelige, "syke" fargen. Den er veldig iøynefallende.

Har noen noe tips på hva slag tre dette er? Og er det bra som fyringsved?

PopMyHead
PopMyHeadInnlegg: 2210
01.09.11 10:44
noelurt: Har noen noe tips på hva slag tre dette er? Og er det bra som fyringsved?

Dette kan godt være Barlind.Barlind er giftig,men er usikker på om avgasser fra dette er farlig når dette brennes.Men håndterer du dette treslaget,så bør du vaske hendene dine godt ettepå.

Barlind er nåletrær,så dersom det er dette ser du vel om det er nåler eller blader.

Skulle dette være barlind med litt størelse og lengde så er det faktisk folk som betaler ok for et emne som man kan lage bue av.

Tips:WWW.LANGBUE.COM

(Innlegget ble redigert 01.09.11 10:44)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg