Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen har kjøpt alt fra Home & Cottage

NYTT TEMA
mindprint
mindprintInnlegg: 1496
25.05.13 18:09

Jeg skal ikke rakke ned altfor mye på andre sin smak, men blir ikke dette litt too much?

Nesten alt som kan krype og gå i leiligheten har skrift på seg.

- breathe
- king of the kitchen
- delicious
- home
- love
- min & din
- love home
- country
- carpe diem
- home (en gang til)
- hot baths
- Welcome
- Velkommen
- Sol
- Home is where the heart is
- You know too much

Er bare noen av skiltene. I tillegg er det tapeter med skrift på, stoler med skrift på, ja selv ikke dusjforhenget har sluppet unna. Masse skrift på dette også.

Det finnes allerede en arena for slike tomme utsagn, det heter Facebook og er helt gratis å bruke.

Skulle nesten tro at det hadde vært en tom leilighet og at megler kjente lagersjefen hos Home & Cottage og fikk vedkommende til å fylle opp leiligheten.

petterG
petterGInnlegg: 9514
25.05.13 19:15

Noen som har kjøpt en stor kasse på en tollauksjon... Fy flate for et stressende miljø!!!

fargerik
fargerikInnlegg: 53844
25.05.13 22:52
mindprint: Jeg skal ikke rakke ned altfor mye på andre sin smak, men blir ikke dette litt too much?

Jo det er all to much.

Tommelen er gitt på grunn av at du ga meg et smil som henger ved.

Hippe saker for hippe folk.

Velbekomme.

It is all to much.

(Innlegget ble redigert 25.05.13 22:53)

Skaumannen
SkaumannenInnlegg: 6278
26.05.13 00:49
petterG: Noen som har kjøpt en stor kasse på en tollauksjon... Fy flate for et stressende miljø!!!

Har aldri forstått meg på folk som har hjem som ser ut som de er klippet ut av en interiør-konkuranse.

Stivt, upersonlig og setter enorme krav til orden og ryddighet.

Jeg blir stressa sjøl:)

(Innlegget ble redigert 26.05.13 00:49)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8330
26.05.13 19:26
mindprint: Jeg skal ikke rakke ned altfor mye på andre sin smak, men blir ikke dette litt too much?

Sannsynligvis er huset pynta for salget. Det var litt for strigla til at eg trur at folk faktisk kan bu i det.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 31614
28.05.13 17:35

He-he. Artige bilder.

Syntes meglere enkelte ganger overdriver litt angående styling. Greit nok at man skal fjerne (ihvertfall tømme den), og ta vekk noe av det personlige. Men skulle det henge noen fine personlige bilder på en vegg så ser jeg ikke hensikten med at de absolutt skal vekk. Trur heller mange vil få en god følelse av å se noen familiebilder her og der.

Trur forøvrig huset ikke er pyntet for salg, virker som det er stilen de har "ekstrem Chabby chick".

Minte meg akkurat på at naboen har visning i rekkehusleiligheten og vi virkelig må konsentrere oss siden alle vinduer og dører står åpne og unngå en times tid å krangle.

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
04.06.13 23:14

Jo. Fysj. Way too much. Har aldri forstått meg på disse damene. Min mor er helt likedan. Hyllene er fylt opp med hjem- og hyttemagasiner som selvsagt bare blir bladd gjennom én gang, før de blir liggende som romfyll.

Store hus vil de ha, men å utnytte plassen praktisk, det er helt utenkelig. De må jo ha plass til hyller og bord. For å ha plass til pynteting. Støv legger seg visst ikke på disse.

Når det gjelder påskrift og utskjærte bokstaver, forstår jeg egentlig ikke poenget. Det virker som et forsøk på å glamorisere hverdagen. Eller at de trenger en påminnelse om å elske sine kjære. Om de på død og liv må følge denne trenden, hadde det vært mye tøffere om de forsøkte å gjøre sin egen vri på det. Et fint dikt, sitat eller noe egenkomponert som er unikt for dem. "Love" og "Home" ser bare tåpelig ut.

En annen ting; jeg synes det er jævlig rart at "alles" personlige yndlingsfarge er hvitt. Både når det gjelder eksteriør og interiør. Jeg skjønner at det kan virke lettende på humøret, er nøytralt og vil gjøre det lettere å selge i etterkant, men det er alt annet enn personlig, som jeg hører mange si. Spesielt når ALT er hvitt. Jeg er klar over at det finnes 3242038492 forskjellige nyanser, jeg har gått fargelære selv, ironisk nok, men alle ser like dritkjedelige ut i rom hvor det meste annet også er i samme farge.

Jeg synes folk skal begynne å tenke selv. Utforske sine egne preferanser og utfordre kreativiteten. Det er nettopp det eierne av hjemmene i de glossy magasinene har gjort. Våg.

Link-86
Link-86Innlegg: 9333
05.06.13 11:08

Takler ikke så mye pyntesaker. Får helt noia at upraktiske støvsamlere skal være OVER ALT rundt meg. Jeg vet det er en dame ting, men jeg takler ikke bruke så mye penger på ingen ting og ikke minst det upraktiske ved disse tingene som gjør meg mentalt sprø. 

Har hatt samme greie med dama mi. Bor i et roms har har omtrent like mye plass i stua si som jeg har på dass. Er så mye jugl at jeg bare blir trist. (for ikke snakke om de vanvittige prisene på dette)

Pernillel
PernillelInnlegg: 4171
06.06.13 09:58
AntNebula: En annen ting; jeg synes det er jævlig rart at "alles" personlige yndlingsfarge er hvitt. Både når det gjelder eksteriør og interiør. Jeg skjønner at det kan virke lettende på humøret, er nøytralt og vil gjøre det lettere å selge i etterkant, men det er alt annet enn personlig, som jeg hører mange si. Spesielt når ALT er hvitt. Jeg er klar over at det finnes 3242038492 forskjellige nyanser, jeg har gått fargelære selv, ironisk nok, men alle ser like dritkjedelige ut i rom hvor det meste annet også er i samme farge.

Jeg er enig i alt du sier, men for oss "ufaglærte" kan det ofte være vanskelig å velge riktig farge. De gangene jeg har vært i det "vågale og kreative hjørnet" og prøvd på noe annet enn hvitt, har jeg har stort sett endt opp med å angre på mitt fargevalg for deretter å male over med hvitt. Det blir veldig tidkrevende.

Så jeg har gitt opp. I stede er jeg mer kreativ med valg av farger på møbler, bilder og andre artifakter for å bryte med de funksjonelle men akk så kjedelige hvite veggene.

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
06.06.13 12:41
Pernillel: Så jeg har gitt opp. I stede er jeg mer kreativ med valg av farger på møbler, bilder og andre artifakter for å bryte med de funksjonelle men akk så kjedelige hvite veggene.

Hvilke farger har du prøvd? Det vil nok svare seg med svært lyse pasteller i litt mindre rom i alle fall, men hvitt skal ikke ha monopol her. Jeg er ikke i mot det, men synes at man burde slå seg løs og se rommene hver for seg og kunne eksperimentere litt. En varm (les: mørke, varme farger) og "koselig" stue kan være vel så flott som en kald (lyse, kalde farger) og åpen stue. Har man plass nok, kan man lage to forskjellige, som vil passe til hver del av året (vinter/sommer - mørk/lys).

Flott at du i alle fall prøver å sprite opp med møblement og veggpryd!

Snart får vi vel hi-tech tapeter som skifter farge og bilder etter humøret.

20ole
20oleInnlegg: 5544
11.07.13 12:15

Noen driver en godt besøkt blogg..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg