Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Håndholdt støvsuger

NYTT TEMA
susilu
susiluInnlegg: 37049
29.04.16 10:57

Jeg er på jakt etter en god håndholdt støvsuger, en sånn høne/smuleplukker, som går på batteri. Jeg kjøpte en med bra sug i høst, elektrolux, men etter bare tre gangers småbruk, ville den ikke lade mer og butikken fikk den tilbake. Siden har jeg sett etter andre, men ikke funnet noe overbevisende.

Den må ikke være tung.

Noen som har en å anbefale?

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15551
29.04.16 12:17

Du har vært uheldig med batteriet i sugern.  Slik kan skje med batterier - de kan få feil som den du beskriver.

Vi har en Elektrolux Rapido som har fungert fint vel ett år.  Elektrolux er vanligvis ett godt merke.

Pusekattendebatterer
PusekattendebattererInnlegg: 87
29.04.16 14:21

Kan anbefale denne! Selv om den ikke er en ren håndholdt som du kanskje var ute etter.

http://www.electrolux.no/Produkter/St%C3%B8vsuger/Oppladbar-st%C3%B8vsuger/Ergorapido-2in1/

susilu
29.04.16 20:11

Får ikke åpnet linken, jeg er ikke noe flink med denne iPaden..

Men Tom Pandang, du mener jeg bare skal prøve en ny elektrolux da? Kan jo være jeg bare var uheldig.  Men hva med Black&Decker? Ellers må det vel finnes flere merker . Har sett en Bosch med skaft som visstnok skal parkere den vanlige støvsugeren.... Jeg hadde en med skaft også, men den sluttet også å lade, elektrolux ergorapido...

timy3
timy3Innlegg: 5005
29.04.16 21:51
susilu: elektrolux,

Kjøp samme typen men LITHUN batteri, den er ca: dobbelt så dyr men jeg har hatt min i mange år og den funker utmerket.

susilu
29.04.16 21:56

Den jeg kjøpte kostet ca 800 og de hadde en til, til ca 1000. Men så tror jeg ikke de hadde fler... Elkjøp.

timy3
timy3Innlegg: 5005
29.04.16 23:12
susilu: Den jeg kjøpte kostet ca 800 og de hadde en til, til ca 1000. Men så tror jeg ikke de hadde fler... Elkjøp.

Den jeg har heter Elctrolux Ergorapido plus, det som er viktig er at den har lithum power.

Kan godt hende du får den for ca: 1000

Link-86
Link-86Innlegg: 9380
30.04.16 14:21

Dyson sine er helt helt rå, men prisen deretter. Har en for å ta kattehår osv. og den holder faktisk hav den sier i reklamen. Minuset med en så sterk en er at batteriet blir deretter. 

http://www.dyson.no/stovsugere/tradlos/dyson-v6/total-clean.aspx

annmag
annmagInnlegg: 8039
30.04.16 14:54

Link-86: Hvilken type har du?

Link-86
30.04.16 20:19

Har Dyson Animal pro. Det er viktig å ha en ting klart. Dyson er ikke som en vanlig støvesuger. De har roterende børster som gjør at alt av kattehår på teppe og stoffsofaen flyr av med en gang. Den kan ikke sammenlignes med min gamle batteristøvsuger som knapt tok noe kattehår. Men den er dyr. Batteriet har holdt seg bra det året jeg har hatt den. Den holder rundt 15-20 minutter på full guffe. Man kan sette ned kraften og at den holder lenger, men alt avhengig av hva man skal støvsuge opp. Det kommer med en haug munnstykker og den kan lett kobles om til en liten nett man kan ta topper av skap, karmer og ting i høyden uten problemer. 

Link-86
30.04.16 20:22

For øvrig. Hvis man skal ha Dyson og tilfeldigvis er i Storbritania så sjekk priser. Jeg sparte gode penger på å kjøpe den der. Tror jeg betalte under 4000 for den. Dyr, men som sagt knallprodukt til mitt behov. 

annmag
30.04.16 22:52
Link-86: knallprodukt til mitt behov.

Har googlet mye etter å ha lest anbefalingen din, og har kommet til at jeg ikke kan leve uten en sånn en.  Har til og med ryddet plass i en skuff for alle "dingsene".

Så at den er mye billigere i England, men jeg har ikke noe ærend der...så blir nok innkjøp her til lands.  Men det er en helt hinsides pris....kr 6.500,-.

Takk for anbefalingen.  Håper susilu synes den vil være et godt valg også.

Link-86
01.05.16 18:57
annmag: Så at den er mye billigere i England, men jeg har ikke noe ærend der...så blir nok innkjøp her til lands.

Ellerrrrrr....ta en tur for mellomlegget :)

Uansett. Lykke til og ja, du blir avhengig av den. 

Jeg kjøpte min her Argos

Link-86
01.05.16 19:20

For øvrig kan man få momsrefusjon om man kjøper den i UK. Er gebyrer og prosenter, men det gjør regnestykket litt bedre når man tar med en dyr sak som en Dyson.

Dyson er forøvrig mitt absolutte favorittmerke på sære produkter teknologi. Dyrt, men svingode produkter. Klarer ikke å leve uten denne om sommeren.

annmag
01.05.16 19:22
Link-86: Ellerrrrrr....ta en tur for mellomlegget :)   Uansett. Lykke til og ja, du blir avhengig av den.  Jeg kjøpte min her Argos

Vet du hva V6 står for?  

Sjekket i England nå, og der selger de V6 totalcare på tilbud nå.  Lurer litt på om den kommer til å utgå, og at den som heter V8 kommer til å overta (men ser ikke den til salgs i Norge.  Med tanke på at den koster 500 pund i England, så kommer den kanskje ikke på markedet her heller).

Link-86
01.05.16 19:29

Aner ikke. Men i England kommer Dyson jevnlig på tilbud, Det gjør det ikke her hjemme. 

annmag
01.05.16 19:44
Link-86: Men i England kommer Dyson jevnlig på tilbud

Viser jo bare at den er for høyt priset i utgangspunktet.

Ser at det i England er tilbud på det som er toppmodellen i Norge nå - 300 pund....ca halv pris det.

Link-86
01.05.16 20:50
annmag: Ser at det i England er tilbud på det som er toppmodellen i Norge nå - 300 pund....ca halv pris det.

Pluss tenk at du kan få momsrefusjon i tillegg. Bare husk å betal med norsk kort og ha god tid på flyplassen for å få stempel. Særdeles deilige kroner å ta en "gratis" tur å få med gode produkter atpåtil. 

annmag
02.05.16 10:29
Link-86: Pluss tenk at du kan få momsrefusjon i tillegg. Bare husk å betal med norsk kort og ha god tid på flyplassen for å få stempel.

Kan jeg gjøre det selv om det ikke er en butikk som benytter "tax refund"?  Har gjort det før, men da har jeg alltid fått med skjema fra butikken.

Link-86
02.05.16 10:44
annmag: Kan jeg gjøre det selv om det ikke er en butikk som benytter "tax refund"?  Har gjort det før, men da har jeg alltid fått med skjema fra butikken.

Nei du må ha det skjemaet og de må ha det berømte klistremerket i vinduet.  Betal med norsk kort og få stempelet på flyplassen før du drar. (obs, dette kan ta tid som f avhengig av dag og det er mye fly til Asia samtidig)

annmag
02.05.16 13:20
Link-86: Nei du må ha det skjemaet og de må ha det berømte klistremerket i vinduet.  Betal med norsk kort og få stempelet på flyplassen før du drar. (obs, dette kan ta tid som f avhengig av dag og det er mye fly til Asia samtidig)

Ok.  Jeg fikk mail fra Dyson nå, de shipper til Norge....så jeg får sjekke litt formaliteter rundt det.

Har jo veldig lyst på den V8 nå da. :D

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15551
02.05.16 18:05
susilu: Men Tom Pandang, du mener jeg bare skal prøve en ny elektrolux da? Kan jo være jeg bare var uheldig.

Den vi har, er vi veldig fornøyd med.  Lett, enkel å tømme, rimelig.  Men man bør lade de helt opp hver gang.

susilu
02.05.16 19:55

Jeg prøver nok elektrolux en gang til da. Dysen er for dyr i forhold til mitt bruk

Link-86
03.05.16 12:56
annmag: Ok.  Jeg fikk mail fra Dyson nå, de shipper til Norge....så jeg får sjekke litt formaliteter rundt det.

Tror det er en Dyson butikk i Trondheim. Tenker bare rent praktisk på moms osv.

annmag
05.05.16 08:53
Link-86: Tror det er en Dyson butikk i Trondheim. Tenker bare rent praktisk på moms osv.

Har bestemt meg for å kjøpe V8, og den er nå kun tilgjengelig å få kjøpt via Dyson i England.  Den skal komme på markedet i andre butikker i England i løpet av året.  Om/når den kommer til Norge vet jeg ikke, så jeg reiser nok over til England når den blir mer tilgjengelig der.

Link-86
05.05.16 16:43

Kom gjerne tilbake med tilbakemelding når du har hatt den en stund. 

Et lite tips før jeg stikker ut i sola: avhengig av behov. Se på om du trenger et batteri til. Er så kjekt å få fullført runden man er på og slippe og ta halvparten for så å lade. 

annmag
05.05.16 22:28
Link-86: Et lite tips før jeg stikker ut i sola: avhengig av behov. Se på om du trenger et batteri til. Er så kjekt å få fullført runden man er på og slippe og ta halvparten for så å lade.

Har mailet litt med dem.  

Når det gjelder forskjellen mellom V6 og V8, så sier de følgende:

"The differences between the V6 and the V8 are, 

The V8 runs for up to 40 minutes and the V6 runs for up to 20 minutes.  The V8 bin emptying mechanism has been improved and simplified ensuring that all the dirt and dust collected is emptied in one movement without anything being left behind in the bin.  The V8 also has stronger suction power in max mode. "

Link-86
16.05.16 14:17

Og vips kom Dyson reklame på norsk tv.

Kampanje hos expert visstnok:

https://www.expert.no/content/sis/dyson/dyson-stoevsugere/

Link-86
16.05.16 14:21

God pris forøvrig. 

annmag
20.05.16 11:24
Link-86: Kampanje hos expert visstnok:

Ja, så det var nedsatte priser i England også.  Mulig de skal ha ut et lager av V6, før de legger V8 ut på det åpne markedet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester