Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elektrisk motorsag

NYTT TEMA
totem
totemInnlegg: 6815
01.02.18 20:12

Har store planer om å investere i en elektrisk motorsag etter x antall timer med frustrasjon over å få fyr på noe jeg anser som feilaktig teknologi.

Har foreløpig siktet meg inn på to forskjellige, enten Makita duc353z eller Stiga sc 80 ae. Muligens også Dewalt dcm575n, men i følge tester går den for å ha litt dårlig batterikapasitet... Det er også muligens Ryobis RCS36X3550HI, men der er jeg veldig usikker med tanke på at det er et lavprismerke.

Noen som har noen erfaringer med batterisager av denne typen?

Test her.

(Innlegget ble redigert 01.02.18 20:20)

totem
15.06.18 16:23

Til de som er interessert, har jeg kjøpt en Stiga sc 80 ae som nevnt i forrige innlegg med 5 ah batteri og jeg må si at den leverer.

Har brukt den til å rydde trær helt opp i 25 cm tykkelse og den funker som en drøm. Sammenlagt har jeg brukt den i 2 timer(felling rydding og kvisting) og den har enda 2/3 igjen av batteriet. Med andre ord føler jeg at kjøpet er helt genialt. Muligens den kan regnes som litt tung, men ikke forferdelig.

Link-86
Link-86Innlegg: 9380
20.06.18 16:48

Hvis du kan or husker.Hold oss oppdatert på batteriet. Det er hva som har bremset meg med el. sager. 

totem
11.07.18 14:32

Skal se om jeg husker. Uansett for å legge til et ekstra punkt som er en stor fordel. Sagen gir ingen tilbakeslag som må sies å være ganske vesentlig. Føles mye sikrere enn bensinsager.

totem
24.10.18 14:04

Foreløpig funker batteriet helt topp. Det som gjerne spiser mye batterikapasitet er veldig tykke stokker. Har jobbet med et tre på ca 70 cm i diameter og det svelger unna mye strøm. Ligger sånn ca på kanskje 10-12 kutt før jeg må lade når det er snakk om den størrelsen, men da tyner jeg sikkert saga ganske mye.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester