Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lagring i garasje

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 26947
09.05.18 01:54

Jeg begynte på en kraftig våropprydding 1. mai og jeg planlegger å fortsette nå de kommende dagene. 

Jeg har to boder innendørs en utebod og en garasje. 

Siden de andre i husholdningen nødig kaster noe så begynner innebodene å bli ufremkommelige. Pappesker står dobbelt og det jeg skal ha tak i er alltid innerst selv om jeg har forsøkt å plassere eskene mest mulig praktisk med tanke på hvor hyppig vi behøver innholdet. 

Jeg har lyst å sette mer på hemsen i garasjen, der oppbevarer jeg kun ski, hagemøbler, snøryddeutstyr, spader osv i dag. 

Siden garasjen ikke er isolert tenker jeg at klær og bøker, fotoalbum o.l. ikke vil trives i de forholdene, men hva med julepynt? Hva med gamle CD’er og DVD’er? (Som neppe vil bli brukt igjen noensinne) Vil slike ting tåle oppbevaring i plastbokser med lokk?

Tar gjerne mot tips når det kommer til gjenstander som dere tror vil tåle skiftninger i temperatur og luftfuktighet?

fargerik
fargerikInnlegg: 50961
09.05.18 06:52
PapaSmurf: Siden garasjen ikke er isolert tenker jeg at klær og bøker, fotoalbum o.l. ikke vil trives i de forholdene, men hva med julepynt? Hva med gamle CD’er og DVD’er? (Som neppe vil bli brukt igjen noensinne) Vil slike ting tåle oppbevaring i plastbokser med lokk? Tar gjerne mot tips når det kommer til gjenstander som dere tror vil tåle skiftninger i temperatur og luftfuktighet?

Den gang jeg kjøpte huset vi bor i nå, ble en del av flyttelasset plassert "midlertidig" i et gammelt uthus.

Det virket greit, taket var tett, men det var ikke isolert.

Når tiden kom for å grave seg gjennom dette og sjekke ting etter to- tre- fire år, var bilder og LP-plater klistret sammen, og på det verste var det mugg mellom platecovre og bilder. Verktøy var rustet. Klær og julepynt var også stinkende og mugne, og i tillegg hadde musa levd herrens glade dager der og gnagd i stykker klær, sko og julepynt.

Jeg er sikker på EN ting. Tette plastbokser med lokk? JA!!!!! Pappester er ikke trygt.

Masse ble selvfølgelig kastet.

Men har du (som meg og mange andre) en kone som har en overkill skosamling, kan du jo alltids "glemme" dette og sette skoene som bare er skapfyll i pappesker på gulvet i garasjen ;-)

(Innlegget ble redigert 09.05.18 06:58)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg