Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bore i vindusramme med aluminium

NYTT TEMA
propelllen
propelllenInnlegg: 3
01.06.18 23:19

Jeg skulle montere opp mine nye persienner i dag (én på hver vindu, rett på rammen). Fikk problemer da boret satte seg helt fast i rammen, og da jeg skulle prøve å reversere det ut, løsnet boret fra sekskantskaftet og ble stående i ramma. Etter å ha prøvd å dra og skru den ut med to forskjellige tenger i en evighet, brakk til slutt den delen som stod fast. Fikk høre at det sannsynligvis er grunnet aluminium i rammen, som er vanskelig å bore igjennom. Har forsøkt med nokså korte skruer, og selv det fungerer ikke. Så spørsmålet er, hva er det best å bruke for å bore igjennom aluminium slik at jeg får skrudd fast persiennene? 

Viracocha
ViracochaInnlegg: 11062
02.06.18 00:06

Ta bilde av dét du forsøker feste persiennen i, fra ca. 1 meters avstand - last det så opp til bldr.no 

fargerik
fargerikInnlegg: 50953
02.06.18 07:46
propelllen: Så spørsmålet er, hva er det best å bruke for å bore igjennom aluminium slik at jeg får skrudd fast persiennene?
propelllen
04.06.18 19:46

Sorry sen respons her, men kjøpte inn selvborende skruer og det funket! :) Takk for god hjelp!

propelllen
04.06.18 19:48

(Innlegget ble redigert 04.06.18 19:49)

fargerik
fargerikInnlegg: 50953
04.06.18 21:39
propelllen: Sorry sen respons her, men kjøpte inn selvborende skruer og det funket! :) Takk for god hjelp!

Smart oppfinnelse, sikkert og visst! Bra at det årnæ sæ, da!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg