Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bekjempelse av sukkermaur -

NYTT TEMA
Skjoelaas
SkjoelaasInnlegg: 1
21.07.18 13:31

Ifjor høst ble et løvtre i hagen angrepet av maur. Det resulterte i en koloni. Jeg observerte en sti inn under terrassen mot huset. I vinter fikk vi invasjon i kjeller etasje i huset. 

For å unngå at det samme igjen skjer til vinteren har vi kjøpt inn flere kirk produkter. I sommer har igjen mauren oppholdt seg i det samme treet. Jeg har dusjet treet og langs muren/terrassen  med Kirk  maurniddel (utvannet) jevnlig. Det kan se ut til at dette ikke hjelper nevneverdig. Idag har jeg i tillegg sprayet en ring med Kirk Power Permetrin i en ring nederst på treet i tillegg til å sette ut maurbokser med Swirr maurniddel i stien der jeg ser maurene går.  Hva annet kan jeg gjøre foruten å bryte opp treverket på terrassen for å finne rede?

fargerik
fargerikInnlegg: 52284
21.07.18 13:41

Nippon, kanskje?

De tror det er mat, og tar det med inn i tua og mater dronninga med det, og da dør hele kolonien ut etterhvert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg