Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stihl eller Husqvarna motorsag?

NYTT TEMA
Kjellbekkelund
KjellbekkelundInnlegg: 72
29.07.18 23:35

Skal kjøpe meg en motorsag og har lest litt rundt på nett. Vanskelig å bestemme meg for hvilket merke jeg skal gå for? Noen som har noe tips? Er det en av disse som det er mer tull med enn andre? Hvorfor bør jeg gå for enten Stihl eller Husqvarna? Stihl er dyrere enn Husqvarna, men er det verdt å betale mer?

Tenker pris mellom 2000-4000 kr et sted hvis man ikke må lenger opp i sum av en grunn.

Håper på noen gode tips og råd:)

sentry4
sentry4Innlegg: 4602
30.07.18 15:46

Jeg kjøpte en Stihl MS 250 etter anbefaling fra en kamerat.  Ikke happy!  Den har vært vanskelig å starte, og jeg måtte ha den inn til reparasjon etter bare et par-tre timers bruk da den av en eller annen grunn ikke fikk bensin.  Garantireparasjon, men uansett noe dritt når det selvsagt skjer når man har et prosjekt på gang og trenger sagen.

Jeg har en kantklipper fra Stihl, og den starter alltid som en drøm, men den har en sånn "boble" som man pumper noen ganger før man starter den.  Sagen har bare choke.

Tror heg ville valgt Husqvarna, gitt.

En_ganske_snill_mann
En_ganske_snill_mannInnlegg: 4898
30.07.18 15:53

Har hatt litt problemer med Stihl-sagen, en kar son jobber i skauen pratet on "Stihl-syken", som gjorde at de av og til bare ikke ville gå.... men dette er enkelt-tilfeller og ikke nødvendigvis representativt. Ellers har jeg en liten Jonsered som bare gpr ig går..... mye samme innmaten som Husquarna.

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2315
31.07.18 23:35

Jeg har slitt ut en Stihl sag, og en til. Nå i gang med nr. tre. Har hivd to Husquarna.

Absolutt lettest å starte er Stihl, 

Problemer har jeg kun  hatt når jeg har blandet bensin selv. Nå bruker jeg kun ferdigbensin av det kostbare slaget.

Mine sager går mellom 30 og 50 timer i året.

joraar95
joraar95Innlegg: 9
02.08.18 11:49

Ryobi en el-motorsag er en klassiker, og jeg har brukt den en stund med hel. Men den er 4200 ca. batteriet kan brukes på andre hageutstyr.

Kjellbekkelund
KjellbekkelundInnlegg: 72
03.08.18 12:32

Kjøpte Husqvarna 445 akkurat etter mye lesing og sjekking i forskjellige butikker med råd fra fagfolk. 

Meget fornøyd så langt:) 

fargerik
fargerikInnlegg: 55313
05.08.18 23:11
Kjellbekkelund: Kjøpte Husqvarna 445 akkurat etter mye lesing og sjekking i forskjellige butikker med råd fra fagfolk. Meget fornøyd så langt:)

Kanskje det er en god idè å bruke alkylatbensin slik bjoro hintet om, den koster litt mer men du slipper avleiringer og fusk.

Det er jo ikke rare mengden som brennes blant hjemmebrukere.

Jeg har også savnet motorsaga nå og da og hatt lyst til å kjøpe en igjen, men i så fall tror jeg det blir en elektrisk sak med godt batteri.

(Innlegget ble redigert 05.08.18 23:13)

sentry4
sentry4Innlegg: 4602
22.10.18 14:54
bjoro33: Jeg har slitt ut en Stihl sag, og en til. Nå i gang med nr. tre. Har hivd to Husquarna. Absolutt lettest å starte er Stihl,

Lørdag skulle jeg rydde unna et tre som hadde falt over gjerdet mellom oss og naboen, men Stihl-sagen bare ville ikke.  Kjedet stoppet hver gang jeg ga gass - selv uten at jeg var borti noe som helst.  Prøvde å justere strammingen (begge veier) - uten at det hjalp. Butikken som selger Stihl var stengt, så da ble det en Husqvarna 440e.  Veldig fornøyd så langt - og jeg regner med at Stihl-sagen blir OK etter at jeg får tatt den inn til service, så da burde jeg være godt forspent en stund.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester