Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Våtromsmaling til gulvfliser

NYTT TEMA
VivaUnited
VivaUnitedInnlegg: 2612
13.09.18 17:41

Hei!

Jeg lurte på om noen av dere har et godt forslag til egnet våtromsmaling for gulvfliser? Vet at det må ses på som en midlertidig løsning.

På forhånd takk :)

Mvh Petter

fargerik
fargerikInnlegg: 53132
13.09.18 19:14
VivaUnited: Jeg lurte på om noen av dere har et godt forslag til egnet våtromsmaling for gulvfliser? Vet at det må ses på som en midlertidig løsning.

Bruk tokomponent båtmaling.

Her er bruksanvisning.

Husk at dette er sterke saker med løsemidler som spiser hjerneceller og rasper pusteorganene i filler, så sørg for god lufting og bruk gassmaske slik at du ikke blir syk.

(Innlegget ble redigert 13.09.18 19:18)

VivaUnited
VivaUnitedInnlegg: 2612
13.09.18 19:27

Tusen takk for svar!

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2004
14.09.18 10:42
VivaUnited: Jeg lurte på om noen av dere har et godt forslag til egnet våtromsmaling for gulvfliser? Vet at det må ses på som en midlertidig løsning.

Båtmaling er ok. Og det vil funke bra med vanlig gulvmaling også. Bare dra over litt med et grovt sandpapir for å bryte overflatespenningen i flisene. Du kan også putte en dråpe zalo i malingen (det vil også hjelpe med overflatespenningen )

Før malingen, ville jeg smørt et strøk med grunning

vandreren
vandrerenInnlegg: 305
16.09.18 21:43

Ikke rot med tokomponent maling. Matt over flisene med 120-papir og grunn med Heftgrunn. Deretter kan du male over med en passende våtromsmaling i egnet farge.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg