Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tett vask kjøkken, tror ikke avløp er tett (bilder

NYTT TEMA
snooter
snooterInnlegg: 2
24.12.18 22:47

Hei! Kjøkkenvasken ble tett på selveste julaften, selvfølgelig!! Jeg har skrudd fra hverandre under vasken og skrudd det på plass igjen slik det var. Alt er nå renset, men det renner allikevel ikke ut av vasken (har heldigvis dobbelvask). Oppvaskmaskin funker heller ikke, vasken fyller seg bare opp med skittent vann. Hva kan problemet være? Kan det være noe med luftingen? Virker som det kan være noe vakuum eller noe. Jeg har null peil på dette. Skal forsøke å få lagt ut bilder tatt fra under vasken nå. 

Mvh Jonas 

Bierdna
BierdnaInnlegg: 377
24.12.18 23:41

Skru av vannlåsen, og sett en bøtte under. kommer ikke utslagsvannet, er det tett. Jeg opplevde det samme som deg. Og hos meg hadde det dannet seg en fett-propp like ved der begge nedløpene møtes. Du må bare stake.

snooter
snooterInnlegg: 2
25.12.18 11:16

Tusen takk for hjelpa!! :) Jeg skrudde av igår også, bit for bit og rensa. Men nå skrudde jeg av som du sa, fra topp og bunn og tok ut hele vannlåsen. Det ble da lettere å se hvor det hadde satt seg. Der satt det en diger hvit fettklump og blokka hele vannlåsen (på selve bøyen). 

fargerik
fargerikInnlegg: 67271
25.12.18 13:34
snooter: Tusen takk for hjelpa!! :) Jeg skrudde av igår også, bit for bit og rensa. Men nå skrudde jeg av som du sa, fra topp og bunn og tok ut hele vannlåsen. Det ble da lettere å se hvor det hadde satt seg. Der satt det en diger hvit fettklump og blokka hele vannlåsen (på selve bøyen).

Pass på for fremtiden å ikke skylle ned fett i vasken. Det har som du ser lett for å sette seg fast. Som forebyggende kan du også finne noe flytende rørvask i butikken og slå en liten klunk i vasken nå og da.

(Innlegget ble redigert 25.12.18 13:36)

serk
serkInnlegg: 2439
27.12.18 23:37
snooter: Hei! Kjøkkenvasken ble tett på selveste julaften, selvfølgelig!! Jeg har skrudd fra hverandre under vasken og skrudd det på plass igjen slik det var. Alt er nå renset, men det renner allikevel ikke ut av vasken (har heldigvis dobbelvask). Oppvaskmaskin funker heller ikke, vasken fyller seg bare opp med skittent vann. Hva kan problemet være? Kan det være noe med luftingen? Virker som det kan være noe vakuum eller noe. Jeg har null peil på dette. Skal forsøke å få lagt ut bilder tatt fra under vasken nå.  Mvh Jonas

Kjære Jonas! Har ikke lest hvilke svar du har fått forøvrig, men her er det tydelig at det er avløpet som er tett! Du må åpne avløpet! Med en stake! Har du det?

petterG
petterGInnlegg: 9698
28.12.18 18:26
serk: Kjære Jonas! Har ikke lest hvilke svar du har fått forøvrig, men

Det bør du gjøre, problemet ble fikset for tre dager siden...

Grad
GradInnlegg: 1150
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg