Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

12V pære med skumringssensor

NYTT TEMA
Berger57
Berger57Innlegg: 301
21.07.19 14:16

Finnes det overhodet 12V pærer med skumringssensor ??  Til 230V spenning er det jo i bøtter og spann men jeg er på jakt etter pærer til bruk på solcelleanlegget på hytta.  Vil gjerne ha pærer som går av/på i takt med lys/mørke.

fargerik
fargerikInnlegg: 64130
21.07.19 15:02
Berger57: Finnes det overhodet 12V pærer med skumringssensor ?? Til 230V spenning er det jo i bøtter og spann men jeg er på jakt etter pærer til bruk på solcelleanlegget på hytta. Vil gjerne ha pærer som går av/på i takt med lys/mørke.
Berger57
Berger57Innlegg: 301
21.07.19 19:12

Jo, denne gjør jo nytta, men da jeg har 3 utelamper vil det jo fordyre ganske mye, vil jo da trenge ett rele til hvert punkt.

fargerik
fargerikInnlegg: 64130
22.07.19 02:56
Berger57: Jo, denne gjør jo nytta, men da jeg har 3 utelamper vil det jo fordyre ganske mye, vil jo da trenge ett rele til hvert punkt.

Men de 3 utelampene får vel strøm fra samme batteri? Du skulle vel bare trenge å koble strømmen fra batteriet til inngangen på releet og koble de 3 lampene sammen til utgangen på releet? Du må kanskje legge opp noe kabel for å skille utelys og innelys fra hverandre, men litt kabel og noen klips er ikke så dyrt. Og du sparer jo også kanskje litt ved å kjøpe noen rimelige LED- pærer istedet for pærer med sensor.

(Innlegget ble redigert 22.07.19 03:00)

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7457
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg