Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips til å dekke krukker, når det er mye regn?

NYTT TEMA
Fruvilla
FruvillaInnlegg: 76
14.08.19 23:33

Vi har en del store potter med stauder, som er for tunge til å drive å flytte på. Når det er store nedbørsdager, og særlig langvarig nedbør, så er jeg redd de drukner. 

Noen som har et tips, for å dekke til? 

fargerik
fargerikInnlegg: 64022
17.08.19 09:40
Fruvilla: Vi har en del store potter med stauder, som er for tunge til å drive å flytte på. Når det er store nedbørsdager, og særlig langvarig nedbør, så er jeg redd de drukner. Noen som har et tips, for å dekke til?

Et slikt tips vil jeg ha også. En slags smart dings man bare kan snæppe på...det hadde vært kjekt. Har du tatt bort plastpluggene som tetter hullet i bunnen av urna?

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7457
17.08.19 10:21

https://www.biltema.no/fritid/hage/planting/krukker/plantevogn-med-hjul-2000041050

Vil noe slikt fungere?? Må være hardt og jevnt underlag da..

fargerik
fargerikInnlegg: 64022
17.08.19 10:42
_roffe_: Vil noe slikt fungere?? Må være hardt og jevnt underlag da..
Fruvilla
FruvillaInnlegg: 76
18.08.19 16:19

Jeg har drenering i pottene. Slike plater med hjul, som ble vist er ikke løsningen. De må flyttes ned trapper osv. Med det regnet vi har hatt i år, så ble det for mye. På vinter blir det ikke problem, for da er de nedklipt, og legger noe på pottene. 

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7457
20.08.19 20:59
Fruvilla: Med det regnet vi har hatt i år, så ble det for mye.

hva med å bruke en liten paraply til hver krukke?

Kapp av selve håndtaket og stikk de ned i jorden i krukka?

Utsatt hvis det blåser fryktelig da..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg