Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

antall timer på følgende oppussing av snekker?

NYTT TEMA
rvp
rvpInnlegg: 201
22.08.19 13:15

Hei. 

har hatt en snekker inne i en leilighet jeg har kjøpt for å gjøre noen ting før den er flytteklar. 
Nå syntes jeg timene hans har dratt ut noe hinsides, så jeg bare lurte på om det var noen faglærte her som kan gi meg en pekepinn på hvor mange timer dere hadde beregnet til følgende arbeid:

Legge 70kvm gulv

Støpe igjen pipeåpningen etter en peis

liste gulv og tak i 70kvm leilighet

Montere kjøkkenskrog (overskap+underskap) på kjøkken. 12 skrog. (vi har skrudd skrogene sammen selv, snekker skulle kun få de på veggen)

feste og lime 3 benkeplater på kjøkken

flislegge 5kvm på kjøkken mellom skapene

Han har nå rundet 100 timer..

fargerik
fargerikInnlegg: 64079
22.08.19 13:42
rvp: Han har nå rundet 100 timer..

To og en halv arbeidsuke for 1 person......umiddelbart virker det ikke så avskrekkende foreløpig, det var jo mye knotearbeid av alskens slag her syns jeg. Dersom du har selv bragt alt av materiell til byggeplassen kan vel kanskje saken bli litt anderledes. Må snekkeren hente materialer i tillegg til å gjøre jobben tar jo også det en del tid.

rvp
rvpInnlegg: 201
22.08.19 15:04

jeg har kjørt alt til leiligheten.

fargerik
fargerikInnlegg: 64079
22.08.19 17:15
rvp: jeg har kjørt alt til leiligheten.

hehehehehe....får håpe snekkeren snart er ferdig, da ;-)

Men seriøst...det er jo knokk umulig å mene noe seriøst om dette uten å ha sett leiligheten. Det skal jo i utgangspunktet være ganske grei skuring dersom alt er fraktet til arbeidsplassen og ligger klart.

Et annet alternativ, som jeg selv har brukt...er jo å be om et anbud fra to- tre leverandører og la dem fikse både materialer og frakt. Men dette er vel for sent å tenke på for din del.

Men den arbeidslista du presenterte er faktisk en del knot som tar litt tid, asså. Spesielt dersom 1 snekker skal både mure, legge gulv, beliste tak og gulv og montere et kjøkken og tilpasse benkeplater og sette fliser og fuge dem...

Hva med kjøkkenkum og kran? Noe du feller inn og monterer selv?

(Innlegget ble redigert 22.08.19 17:26)

Klikk for å gå tilbake til toppen