Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elektriker for å bytte stekeovn?

NYTT TEMA
BlueRaptor
BlueRaptorInnlegg: 569
25.08.19 14:05

Jeg har en innebygd stekeovn som jeg ønsker å bytte ut. Steketoppen som står over den er ikke koblet til stekeovnen.

Mitt spørsmål er da om det er påkrevd med elektriker (eller montør fra butikk man kjøper fra) for å ta ut den gamle stekeovnen og installere den nye, eller om dette er noe jeg på lovlig vis kan gjøre helt selv? Ville jo tro at det bare er å skru av sikringen, skru ut den gamle, ta ut støpselet og sette i den nye.

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 30271
25.08.19 14:07
BlueRaptor: Ville jo tro at det bare er å skru av sikringen, skru ut den gamle, ta ut støpselet og sette i den nye.

Nettopp.

Det er jo ingen el-innstallasjon det er snakk om, kun å dra ut et støpsel og sette inn et annet.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 38995
25.08.19 18:26

Trenger ikke elektriker til dette. Kjør på. 

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6759
25.08.19 18:39
BlueRaptor: Ville jo tro at det bare er å skru av sikringen, skru ut den gamle, ta ut støpselet og sette i den nye.

Du trenger ikke slå av sikringen engang.

Kjør på :-)

PeakOfEternaILight
PeakOfEternaILightInnlegg: 279
25.08.19 22:05

Ringer du elektriker hver gang du f.eks. skal fjerne telefonladeren fra stikkontakta? Hvis ja, da er dette en jobb for en elektriker.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12490
17.09.19 21:09
PeakOfEternaILight: Ringer du elektriker hver gang du f.eks. skal fjerne telefonladeren fra stikkontakta? Hvis ja, da er dette en jobb for en elektriker.

Akkurat den biten klarer jeg. Men oppheng av lamper og ledninger og sånt, nei, da får jeg panikk og roper på en mann.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg