Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skifte feieluke i pipe.

NYTT TEMA
Gorgi
GorgiInnlegg: 6757
26.08.19 21:43

Feieluken i pipen i kjelleren i boligen min begynner å bli dårlig og skal skiftes ut. 

Er det noen som vet om det finnes noen quick fix til å feste den nye luken med? Den nye er litt mindre og rammen passer i det gamle hullet med ca 2 cm klaring. Eller må det meisles ut og legges ny mørtel rundt?

NonHuman
NonHumanInnlegg: 897
03.09.19 18:06
Gorgi: Feieluken i pipen i kjelleren i boligen min begynner å bli dårlig og skal skiftes ut.  Er det noen som vet om det finnes noen quick fix til å feste den nye luken med? Den nye er litt mindre og rammen passer i det gamle hullet med ca 2 cm klaring. Eller må det meisles ut og legges ny mørtel rundt?

Nå er ikke jeg murer, men er greit å tenke på at hva en du skal feste denne luka med bør være av et brannbestandig materiale.

Jeg fikk påpakk for å ha brukt materiale som ikke er egnet for pipe i mitt gamle hus.Alså materiale som kan smelte eller brenne, selv om dette var i kjeller og det ikke var ovn der.Reglene er visst slik.

Jeg ville uansett spurt enten en feier eller fks en av disse firmaene som driver med peis/pipe.

Bedre å ringe dem en å spørre på VGD, ikke at jeg har noe i mot å svare deg, men kvaliteten på svarene her inne er ikke alltid så bra..

(Innlegget ble redigert 03.09.19 18:07)

Gorgi
GorgiInnlegg: 6757
03.09.19 21:37

NonHuman:»men er greit å tenke på at hva en du skal feste denne luka med bør være av et brannbestandig materiale.»

———-

Det må være brannbestandig, ja.

Jeg er ute etter tips om det finnes noe som er godkjent til å feste luken med. Utenom mørtel,  som muligens gjør jobben mer arbeidskrevende med meisling og pussing. Har inntrykk av at det finnes vidundermidler for nær sagt alle arbeidsoperasjoner idag.

fargerik
fargerikInnlegg: 64016
04.09.19 10:33
Gorgi: Jeg er ute etter tips om det finnes noe som er godkjent til å feste luken med. Utenom mørtel, som muligens gjør jobben mer arbeidskrevende med meisling og pussing. Har inntrykk av at det finnes vidundermidler for nær sagt alle arbeidsoperasjoner idag.

NonHuman har gitt svaret :

Feiervesenet er der for å gi deg råd.

(Innlegget ble redigert 04.09.19 10:33)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg