Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Boblebad, Mspa eller Lay-Z? Eller ingen av de?

NYTT TEMA
Heia_heia
Heia_heiaInnlegg: 2097
25.06.20 13:51

Jeg vurderer og gå til innkjøp av et boblebad for å ha på terrassen på hytta. Vi leier ut hytta deler av året og vil tro at et boblebad kanskje vil bidra til å gjøre den mer attraktiv som leieobjekt spesielt på vinterstid. 

Etter hva jeg har sett virker det som om M-spa er i vinden i Norge i dag. Stort sett utsolgt på de fleste modeller og de går raskt unna på finn.no. De begynte i 2014 og har økt omsetning år for år.

Lay-Z er et verdensomspennende merke som nok har litt lengre fartstid, men jeg har vanskeligheter med å finne ut av hvem jeg evt bør prioritere.

Jeg ble ikke mindre forvirret av å lese denne anmeldelsen her , som først sier: 

"Selv om Mspa er ganske store i Norge, så er Lay-Z-Spa uslåelige når det gjelder pris og kvalitet på produktene". Og senere konkluderer: 
"Skulle man stille merkene mot hverandre, så er det ikke veldig mye som skiller gigantene.
Begge merkevarene stiller likt med 2 års garanti, begge stiller likt med ulike størrelser og farger på boblebadet. Så hvordan kan vi vite hvilken av merkene som er best?
Jeg hadde gått for smak og behov. Ser du et boblebad som kunne passet fint i Hagen, så hadde jeg gått for den. Spiller ikke så stor rolle om det er Mspa eller Lay-Z-Spa. Begge merkene er troverdig, og kan stoles på".

Lay-Z er altså uslåelig på pris og kvalitet, men stiller helt likt med Mspa. Flott.

Personlig synes jeg M-spa virker mer innbydende både i form og fasong, men jeg vet ingenting om forskjell i kvalitet. (De bør selvfølgelig tåle å stå ute på vinteren). 

Jeg legger gjerne litt penger i det om det høyner kvaliteten (10.000,- - 20.000,-) men jeg skulle gjerne visst litt mer hva som evt skiller modellene, og hvilket produkt man bør gå for. Finnes det andre leverandører også? Noen erfaringer her?

fargerik
fargerikInnlegg: 67124
25.06.20 14:32

Spiller vel liten rolle dersom du skal ha en oppblåsbar dings. Aner null og niks om slike, men jeg har merket meg at en kompis har laget en slik selv, som fyres opp med ved. Den står ute hele året, og har en tappeplugg under slik at de kan tappe ut vannet  når ingen bruker det om vinteren. Dette er ikke et boblebad, da. Bare et stort badekar med plass til mange folk.

(Innlegget ble redigert 25.06.20 14:34)

Heia_heia
Heia_heiaInnlegg: 2097
25.06.20 15:54
fargerik: Spiller vel liten rolle dersom du skal ha en oppblåsbar dings.

Jeg tror det kan være ganske store forskjeller på de jeg har nevnt. Det er hvertfall store prisforskjeller, størrelser, ulikt antall jet-stråler, hvor slitesterke de er, om- og hvor godt de tåler vinter og en hel del andre parametere her som gjør at jeg ber om tips før jeg kjøper.

Må ikke nødvendigvis være en oppblåsbar dings heller altså, men ikke vedfyrt eller stamp.

Jeg brukte Mspa og Lay-Z som eksempler fordi jeg tror det er der det er mulig å få til noe i den prisklassen jeg sikter mot. Etter dette må man vel opp i 40-100 lapper etter det jeg har funnet selv, men tar gjerne imot tips om det finnes gode alternativer :)

fargerik
fargerikInnlegg: 67124
25.06.20 16:10
Heia_heia: Etter dette må man vel opp i 40-100 lapper etter det jeg har funnet selv

Huff, da! Det koster å være kar. Håper noen kan gi råd, jeg har ikke peiling. Tror nok en slik sak kan være snasent dersom du leier ut, ja!

morsomte
morsomteInnlegg: 2535
25.06.20 18:01
fargerik: Huff, da! Det koster å være kar. Håper noen kan gi råd, jeg har ikke peiling. Tror nok en slik sak kan være snasent dersom du leier ut, ja!

Tror nok den ideen du har om badestamp er den beste mtp pris og hytte skal helst ha stamp enn boblebad mener jeg da..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg