Like etter nyttår slo komfyren (Siemens, modell ukjent, om det er relevant) min seg av når jeg laget mat. Jeg prøvde å slå av og på sikringen (det lyser grønt når sikringen er oppe) og trykke inn knappen på komfyrvakten (Innohome SGK/SGS300), noe som har fungert tidligere. Det fungerte ikke denne gangen. Komfyrvakten oppfører seg tilsynelatende normalt, jeg har vært i kontakt med leverandøren, byttet batteri, fulgt en oppskrift med å slå av og på sikring, og trykket inn knapp på komfyrvakt på gitte tidspunkter. Lyd og lys oppfører seg som den har gjort siden jeg fikk komfyrvakten, men fikk fortsatt ikke liv i komfyren.
Jeg tenkte da at det kunne være komfyren som er problemet. Den er relativt gammel (minst 10 år) og jeg tenkte at det uansett kunne være greit med en ny, så jeg gikk til innkjøp av en ny. Denne fikk jeg installert nå. Han som var her fra butikken jeg kjøpte den hos klarte heller ikke å få liv i den nye.
Har noen vært borti noe lignende? Jeg er litt tom for ideer for hva som kan være feil. Muligens noe med strømtilførsel fra uttak til apparat? Må jeg kontakte elektriker for å se om de klarer å finne ut noe?