Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Anlegge ny veranda

NYTT TEMA
jobbels

jobbels
12.05.03 18:32
I en tid nå har jeg planlagt denne utbyggingen av huset. Nå som jeg endelig har kapital nok, har jeg bestemt meg for å lage noe moteriktig, men også barnevennlig. Hva slags konstruksjon bør man velge nå til dags?
jenova

jenova
14.05.03 09:15
Noen tips:

Noe som passer til huset.
Noe som lar seg gjøre uten for mye plunder med tanke på terrenget der den skal bygges.
Tenk på vedlikehold. Minst mulig vedlikehold er selvfølgelig å anbefale.
Skal du legge imprignert gulv, så bruk 28x120 gulvbord. 22x95 bordene er som regel av dårligere kvalitet, og er mer ømfintlige for sol og regn.

Barnevennlig.....tregulv er jo "mykt" og greit, og nå er det jo blitt forbudt med den farlige imprigneringsvesken (med arsenikk). Men tregulvene har en tendens til å flise seg opp etter noen år hvis man ikke vedlikeholder det veldig bra. Masse fliser er vel ikke barnevennlig akkurat. Men alternativene til hvordan man bygger en terrasse er jo ikke så mange.
Støpt med fliser eller tremmer av tre, eller bjelker med terrassebord.

jobbels

jobbels
14.05.03 15:58
Takk for gode tips. Jeg lurte på om jeg skulle legge et grønt fløyelsteppe på verandaen, slik at barna skal føle seg trygge og bygge et tak over verandaen også. Barnas sikkerhet kommer alltid først.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg