Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Videregående skole valg:)

NYTT TEMA
NorgesNeste
NorgesNesteInnlegg: 496
23.01.13 17:34

Jeg har fylt 16 og nærmer meg valg av videregående skole. De skolene det står mellom er Nordstrand(Kongshavn), Handelsgym, Ullern eller Elvebakken. Positivt ved Kongshavn er at det er ganske nærme, ettersom jeg bor på Nordstrand. Det blir helt sikkert også veldig fint der med Sjømannsskolen som lokaler og nyoppusset. Det som er negativt, er at jeg kjenner nesten alle som skal begynne der, altså ingen nye relasjoner. Handelsgym vet jeg ikke så mye om, så her hadde det vært bra med litt feedback;) Ullern vet jeg egentlig heller ikke så mye om, men har inntrykk av at det er litt lukket miljø(?). Jeg kjenner ingen der og er redd "klikkene" eller "gjengene" allerede er skapt fra ungdomsskolen. Er Ullern en skole med elever fra hele Oslo? Elvebakken ser veldig spennende ut. Kjenner mest sannsynlig ikke så mange der heller, men det virker jo som en veldig bra skole, faglig sett. 

Det jeg lurer på er miljøene på de forskjellige skolene, og svar fra noen som går der, eller har gått der nylig, ville vært fantastisk:) Er veldig redd for at jeg skal ende opp på en skole der jeg ikke kjenner noen og ender opp "venneløs". På Kongshavn er jo ikke det noe problem, men jeg har alltid vært bestemt på å velge skole uten å ta hensyn til vennene mines valg.

Det jeg ser på som viktigst er som sagt det sosiale. Er ikke sosial dum, men litt sjenert. Så er det lett å få nye venner på vgs? Regner med at det er mange andre som skal begynne på disse skolene som er i samme posisjon, så det burde vel gå bra. Så det jeg spør om er om det er noen som går på, har noen relasjoner eller inntrykk av noen av de nevnte skolene de ville dele til en villedet ungdom?

kvikhaldenfk
kvikhaldenfkInnlegg: 2827
23.01.13 19:01

Folk modnes under VGS og jeg har fått langt flere venner på vgs enn ungdomsskolen. Tror du kommer til å klare deg utmerket godt på alle skolene! :)

NorgesNeste
23.01.13 20:16
kvikhaldenfk: Folk modnes under VGS og jeg har fått langt flere venner på vgs enn ungdomsskolen. Tror du kommer til å klare deg utmerket godt på alle skolene! :)

Takk;) Det jeg lurer på er om du, eller andre kan hjelpe meg med en beskrivelse av miljøene på de forskjellige skolene? Vil vite hvor jeg tror jeg selv vil passe best:)

kvikhaldenfk
kvikhaldenfkInnlegg: 2827
23.01.13 20:25
NorgesNeste: Takk;) Det jeg lurer på er om du, eller andre kan hjelpe meg med en beskrivelse av miljøene på de forskjellige skolene? Vil vite hvor jeg tror jeg selv vil passe best:)

Tror ikke dette er stedet å spørre, for å være ærlig. De fleste på VGD er ferdig med skolen, og det er ikke stor sjanse for at de som går skole er fra området ditt. Du kan jo ta å sjekke på fb? Kanskje du har noen eldre venner eller familie som har gått på noen av skolene?

NorgesNeste
23.01.13 20:28
kvikhaldenfk: Tror ikke dette er stedet å spørre, for å være ærlig. De fleste på VGD er ferdig med skolen, og det er ikke stor sjanse for at de som går skole er fra området ditt. Du kan jo ta å sjekke på fb? Kanskje du har noen eldre venner eller familie som har gått på noen av skolene?

Da så, takk for hjelp:)

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24174
24.01.13 12:46

Det er ikke lett å få venner på VGS.

Jeg var Viggo Venneløs i tre lange år.

:(

kansas00
kansas00Innlegg: 20508
26.01.13 13:48

Med mindre man er veldig glad i å sitte mye på buss, trikk, bane.. så er det vel å foretrekke å velge nærmeste alternativet i forhold til hvor man bor. Kan jo være greit å gjøre ett regnestykke på hvor mye lengre tid man bruker til alternativ A, B  og C i forhold til korteste alternativ.. og multiplisere det opp med de 190 (?) skoledagene som er i et skoleår.. Blir fort litt tid da. Tid som er fritiden din.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester