Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Borteboerstipend.

NYTT TEMA
le_professeur
le_professeurInnlegg: 3409
15.05.13 11:17

Jeg har søkt på Google og vært på hjemmesidene til Lånekassen, uten å ha funnet svar. Hvilke regler gjelder for å få borteboerstipend?

Jeg bor med samboeren i en leilighet som befinner seg i 'kjelleren' til foreldrene hennes. Leiligheten har ikke egen adresse, og den offisielle adressen min er fortsatt registrert hos foreldrene mine. Leiligheten ligger med en avstand på ca. 2 km fra foreldrene mine og 12 km til BI. 

Har jeg en sjans på å få borteboerstipend? Hvis ikke, hva må til? Hva sier reglene? Setter stor pris på alle svar.

Hakasu
HakasuInnlegg: 82
15.05.13 12:06

Du får nok det beste og mest korrekte svaret ved å ringe Lånekassen selv og høre med dem. Tlf er + 47 22 70 03 00.

Texas_John
Texas_JohnInnlegg: 4318
15.05.13 19:13

Det er ikke noe som heter borteboerstipend når du er student.

Du får omgjort deler av lånet til stipend, dersom du består eksamen, samt ikke bor hos foreldrene dine.

Om du bor hos foreldrene til dama di, i eget hus, eller i nabohuset til foreldrene dine er selvsagt irrelevant. Selvsagt også irrelevant hvor langt det er til skolen.

Adressa di bør du midlertidig endre til der hvor du faktisk bor, men det er ikke krise. Lånekassen tar bare stikkprøver, og dersom du har ditt på det tørre har det ingenting å si hva som står i folkeregisteret.

Lezah
LezahInnlegg: 63761
15.05.13 20:23
le_professeur: Jeg har søkt på Google og vært på hjemmesidene til Lånekassen, uten å ha funnet svar. Hvilke regler gjelder for å få borteboerstipend?

Det lønner seg å lete ordentlig:

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/vg/Sa-mye-kan-du-fa/Bor-borte/

Som han over meg poengterer; du som går på BI har ikke noe med borteboerstipend å gjøre. Kons på normert progresjon for å få maks omgjøring, du.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg