Jeg har siden september gått på dagpenger, etter at kontrakten min ved min gamle jobb gikk ut, og jeg ville prøve å få meg en jobb der jeg får brukt min utdannelse. Jeg har en bachelorgrad, og begynte også på en mastergrad, som jeg dessverre måtte avbryte halvveis pga for stor totalbelastning i forhold til jobb, studier og andre ting.
Jeg har sendt sikkert 30-35 søknader til jobber, og vært på 6 jobbintervjuer, der jeg har vært en av de best kvalifiserte søkerne, og en av mellom 5 og 10 som er blitt innkalt til intervju, av kanskje 80 søkere.
Men svært ofte føler jeg at det går rett i dass på intervjuene. Jeg kan ha en tendens til å prate litt fort, og når jeg er nervøs, begynner jeg fort å fikle med ting, som f.eks vannglass. Føler flere ganger, når det har vært flere til stede på intervjuet, at jeg har sagt ting som de oppfatter som rart, og at de sitter og flirer til hverandre.
Jeg mener også det kommer klart frem av søknaden at jeg avsluttet masterstudiet halvveis, likevel virker intervjueren overrasket over det når jeg forteller at jeg ikke har fullført mastergraden.
Hva kan jeg gjøre annerledes? Prøver å fremstå på en positiv måte, men det er ikke så lett når jeg føler at de som intervjuer sitter og ler av meg. Et av de siste intervjuene jeg var på, ble avsluttet etter et kvarter, og jeg skjønte med en gang at dette gikk til helvete:(
Føler at jeg har kastet bort mange år på skolebenken om jeg må ta til takke med en jobb der jeg ikke får brukt utdanningen min, så jeg føler at dette er ganske håpløst:(