Hei
Jeg jobber har jobbet som murer i 6 år, har svennebrev i faget. Jeg har vært tilfreds i jobben til tross for 'ulempene' det medfører (les: ute i all slags vær, fysisk belastende osv). Problemet er det siste. Jeg vet at jeg ikke klarer dette yrket i 40 år til, så mens jeg fortsatt er ung så vil jeg ta grep om det.
Jeg har en arbeidsgiver som er et rass, for å si det mildt. Han/de finnes ikke flink med ansatte, betaler ikke overtid, er truende, lyver. Lista er i grunn lang. Har hatt 4 dager med omgangssyke, og derfor fravær på jobb, og blir møtt med at de fratar meg firmabilen mens jeg blir satt til å jobbe et sted 10 mil unna, uten mulighet til å komme meg dit ved bil. Som anleggsarbeider så er dette meget problematisk i forhold til arbeidstid og pendling. Nå har jeg fått nok av både arbeidsgiver og yrke.
SÅ:
Hva kan jeg gjøre for å finne en bedre jobb, som er omtrent like godt betalt, uten å måtte gå mange års skole? Jeg kunne gått skole, men jeg ønsker ikke dette om det ikke er helt nødvendig.
Jeg trenger litt hjelp til å se mulighetene, og håper noen kan hjelpe meg og se de.