Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke valgmuligheter har jeg?

NYTT TEMA
Wreck
WreckInnlegg: 6151
15.01.14 17:23

Hei

Jeg jobber har jobbet som murer i 6 år, har svennebrev i faget. Jeg har vært tilfreds i jobben til tross for 'ulempene' det medfører (les: ute i all slags vær, fysisk belastende osv). Problemet er det siste. Jeg vet at jeg ikke klarer dette yrket i 40 år til, så mens jeg fortsatt er ung så vil jeg ta grep om det. 

Jeg har en arbeidsgiver som er et rass, for å si det mildt. Han/de finnes ikke flink med ansatte, betaler ikke overtid, er truende, lyver. Lista er i grunn lang. Har hatt 4 dager med omgangssyke, og derfor fravær på jobb, og blir møtt med at de fratar meg firmabilen mens jeg blir satt til å jobbe et sted 10 mil unna, uten mulighet til å komme meg dit ved bil. Som anleggsarbeider så er dette meget problematisk i forhold til arbeidstid og pendling. Nå har jeg fått nok av både arbeidsgiver og yrke.

SÅ:

Hva kan jeg gjøre for å finne en bedre jobb, som er omtrent like godt betalt, uten å måtte gå mange års skole? Jeg kunne gått skole, men jeg ønsker ikke dette om det ikke er helt nødvendig.

Jeg trenger litt hjelp til å se mulighetene, og håper noen kan hjelpe meg og se de. 

Kosegutt
KoseguttInnlegg: 49
29.01.14 23:12

Ta medisin i budapest

Bli kirurg og ha 20X inntekten din

Dolan
DolanInnlegg: 252
30.01.14 21:37

Hva ligger ca årslønnen din på? Er litt greit å vite hvis man skal komme med forslag til jobber som betaler ca det samme som du har nå ;) Også, har du noen interesser eller ideer om en type yrke du kan tenke deg? Praktisk eller rent "kontorarbeid"?

Keiser_Snitt
Keiser_SnittInnlegg: 532
30.01.14 22:10

I bygg- og anleggsbransjen er det flere muligheter å jobbe seg oppover. Jeg regner med at du kjenner bransjen relativt godt etter seks år, så du kan jo evt. endre arbeidsgiver og søke på jobber som anleggsleder, byggeleder eller prosjektleder. Det siste er kanskje vanskeligere uten noe utdanning innenfor prosjektledelse og enkel økonomistyring, men å jobbe seg oppover burde ikke være noe problem hvis du har gode referanser, og er ambisiøs. 

Klikk for å gå tilbake til toppen