Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Høyere utdanning, opptakskrav - Matte for økonomer

NYTT TEMA
Perrahdinho

Perrahdinho
14.04.14 02:06

På Samordna Opptak er det forskjellige kravkoder. MATRS og REALFA er noen av dem.

Jeg har ikke realfag fra videregående skole, og stiller kun med GENS. Jeg har dog faget "Matematikk for økonomer" fra BI, og lurer på om jeg kan bruke denne matten til å søke studier med kravkode MATRS / REALFA ?

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg tilfeldigvis kom over et innlegg der en påstod at Matematikk for økonomer tilsvarte 2mx (R1-matte) ... 

riksen77

riksen77
16.04.14 06:32
Perrahdinho: Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg tilfeldigvis kom over et innlegg der en påstod at Matematikk for økonomer tilsvarte 2mx (R1-matte) ...

spør isteden en studieveileder eller kontakt samrodnet opptak, men jeg tror ikke det tilfredsstiller dette kravet men du får uansett tilleggspoeng for det, men det er vel litt sent uansett siden søknadsfristen var den 15/4

Perrahdinho

Perrahdinho
10.05.14 21:32

Hei, som du skjønner er jeg ikke inne her ofte. 

Samordna opptak hadde lite greie på dette, ble enkelt og greit henvist til saksbehandler-institusjonen, i dette tilfellet UIO. Ble fortalt at jeg måtte sende inn dokumentasjon på matematikken som vedlegg i studiesøknaden, så skulle de bedømme det derfra. 

Jeg poster svaret på spørsmålet mitt her når den tid kommer. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg